וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטים הישראלים בפסטיבל חיפה

עינב שיף

6.9.2009 / 15:08

"בנא", "חמש שעות מפריז", "פובידיליה", "9.99$", "היו לילות" ו"ציון ואחיו" הם הסרטים שיתחרו על פרס הסרט העלילתי בפסטיבל. פרס על תרומה לקולנוע הישראלי יוענק לאבי נשר

הוכרזה רשימת הסרטים הישראלים אשר יוקרנו בפסטיבל חיפה באוקטובר הקרוב. הרשימה מכילה 70 סרטים ישראלים חדשים, ביניהם 7 עלילתיים, 17 תיעודיים ו-46 סרטים עצמאיים וסרטי סטודנטים.

הסרטים שיתמודדו בתחרות הקולנוע העלילתי הם "בנא" של ניב קליינר, "היו לילות" של רוני ניניו, "חמש שעות מפריז" של לאון פרודובסקי, "פובידיליה" של יואב ודורון פז, "ציון ואחיו" של ערן מירב ו- "$9.99" של תתיה רוזנטל. הסרט שיוקרן מחוץ לתחרות הוא "כרמל" של עמוס גיתאי.

בקטגוריה הדוקומנטרית יתחרו "השחקנים נגד הקהל" של עידית אברהמי, "שומרוני בודד" של ברק הימן, "סוררת" של ענת צוריה, "הזמן של דורית" של עמיר גלעד, "אסמאר" של איריס רובין, "הקרב על הנפש" של יובל דלשד, "לאן אתה רץ?" של לילי שפי, "זהרה" של מוחמד בכרי, "אני ישנה וליבי ער" של אסנת מרגובסקי ועדי ארבל ו"אקסודוס – 1947" של אורי בורדה ואיציק לרנר. מחוץ לתחרות יוקרנו "בלדה למוכה ירח" של גונן גלזר, "מדינת אכזיב – מקום של אהבה" של אתי ויזלטיר ו"נופל וקם" של ירון בן נון". בקטגורית זהות יהודית יוקרנו "כמו בבית" של אלכסנדר גנטלב, "המסע של אמנון" של ז'אן מארי הוזט, "גיתאי מחפש את הכרמל" של רן טל" ו"ילדי התנ"ך" של ניצה גונן.

בפסטיבל תיערך תחרות לסרטים קצרים בשלוש תוכניות, כאשר אחת מהן תוקדש כולה לאנימציה. בנוסף תיערך בפסטיבל תחרות לסרטי תלמידים במגמות הקולנוע באזור חיפה והצפון.

בטקס הפתיחה של הפסטיבל יקבל הבמאי והמפיק אבי נשר ("דיזינגוף 99", "סוף העולם שמאלה") את פרס הפסטיבל על תרומתו לקולנוע הישראלי. נשר עובד בימים אלו על הסרט "גמדים", אשר מצולם בעיר חיפה.

פסטיבל חיפה ה- 25 ייערך בין התאריכים 3-10 באוקטובר. את הפסטיבל השנה יפתח הסרט "לקחת את וודסטוק" של הבמאי זוכה האוסקר אנג לי. סרטים בולטים נוספים בפסטיבל הם "אנטי כרייסט" של לארס פון טרייר ו"מחפשים את אריק" של קן לואץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully