וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה סינית בישראל

עינב שיף

7.9.2009 / 14:19

מופעי מחול של להקת מוגבלים, קולנוע סיני מודרני ותערוכות צילומים נדירים - כך תחוו את התרבות הסינית באוקטובר הקרוב

שגרירות סין בישראל הכריזה היום (ב') על "החוויה הסינית" בישראל – חודש אירועי מחול, קולנוע, טלוויזיה ואמנות שיחשפו את תרבות סין בישראל. במסיבת עיתונאים שנערכה בבית השגריר הסיני הוכרזה התוכניה המלאה שנחשפה בחלקה במסגרת פסטיבלים כמו "דאנס תל אביב". האירועים נערכים בישראל במסגרת חגיגות 60 לכינון הרפובליקה הסינית ו-17 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לסין.

בתחום המחול, יגיעו לישראל המופע "My Dream", המורכב מ- 55 אמנים מוגבלים פיזית. הלהקה נחשבת לאחת המרשימות בעולם המחול המודרני כיום והיא תופיע בישראל ב-17 וב-18 באוקטובר במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. להקת המחול המודרני של בייג'ינג תופיע ב-22 וב-23 באוקטובר בסוזן דלל בתל אביב וב-24 באוקטובר באולם רפפופורט בחיפה.

בתחום הקולנוע, תיערך חגיגה לקולנוע הסיני המסורתי בסינמטק תל אביב, שתתמקד בקולנוע סיני מודרני, חלק מתעשיית הקולנוע המפותחת של רפובליקת הענק. במסגרת השבוע, שייערך בין התאריכים 18-31 באוקטובר יוקרנו שבעה סרטים שיגיעו גם לסינמטקים של חיפה וירושלים.

בתחום האמנות ייפתחו שתי תערוכות העוסקות בתרבות הסינית. האחת היא "מבט מקרוב על סין", שיעסוק בקבוצות אתניות בסין, סין במהלך האולימפיאדה ונושאים נוספים. התערוכה תיערך בין התאריכים 16-31 באוקטובר במוזיאון יפו על עתיקות. במשכן לאמנויות הבמה תיערך תערוכת "יחסי סין-ישראל", שתחשוף צילומים נדירים מלפני 65 שנים של יהודים אשר נמלטו מאירופה לסין וכן צילומים של אירועים דיפלומטיים בכירים לאורך 17 השנים האחרונות. התערוכה תתקיים בין התאריכים 12-25 באוקטובר.

ערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית יקרין סדרה של סרטים דוקומנטריים אודות סין במסגרת לופ תוכניות סוף השבוע של הערוץ במהלך חודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully