וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים באוסקר האירופאי?

עינבה שיף

8.9.2009 / 19:02

"כלת הים" ו"הכל מתחיל בים" הישראלים נכנסו לרשימת המועמדים לפרס האקדמיה האירופאית לקולנוע ביחד עם הפקה שוויצרית דוברת עברית וסרט פלסטיני אחד

שלושה סרטים דוברי עברית נכנסו לרשימת הסרטים המועמדים לפרס האקדמיה האירופאית לקולנוע, המכונה גם האוסקר האירופאי. הסרטים הישראלים הם "כלת הים" של קרן ידעיה, ו"הכל מתחיל בים" של איתן גרין. הפקה דוברת עברית שנכנסה כהפקה שוויצרית היא "אחים" של יגאל נידם והסרט הפלסטיני ברשימה הוא "הזמן שנשאר" של אליה סולימאן מנצרת, שמתחרה בפעם השנייה בתחרות.

הסרטים נכללו בין 48 השמות שנכנסו לתחרות היוקרתית, בה התמודד בשנה שעברה "ואלס עם באשיר" על ארבעה פרסים, ביניהם הסרט הטוב ביותר. בסופו של דבר, קטף באשיר את פרס "המוזיקה הטובה ביותר לסרט" עבור עבודתו של מקס ריכטר. "ביקור התזמורת" של ערן קולירין התמודד גם הוא ברשימה בשנה שלפני כן והביא לששון גבאי את הפרס בקטגורית "השחקן הטוב ביותר".

ברשימה השנה מתמודדים עשרות סרטים מדוברים בשנת 2009, כמו "אנטי כרייסט" של לארס פון טרייר ו"קוקו לפני שאנל" של אן פונטיין שסגר את פסטיבל קאן, "מחפשים את אריק" של קן לואץ' ואפילו מכונת האוסקרים "נער החידות ממומביי" של דני בויל ברשימה, כמו גם "White Ribbon" של מיכאל הנקה, זוכה פסטיבל קאן לשנת 2009.

התחרות תיערך בגרמניה ב-12 בדצמבר כשהקטגוריות הסופיות יוכרזו בסביליה שבספרד ב-7 בנובמבר. טקס הפרסים של האקדמיה מתקיים החל משנת 1988 וישראל רשאית להשתתף בו רק בארבע השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully