וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמותת מתא"ן תחדל להתקיים באוקטובר 2009"

עינב שיף

9.9.2009 / 1:16

מנכ"לית העמותה, אורנה גרלינג, שלחה מכתב חריף לשר החינוך, בשל העיכוב בהעברת הכספים שהובטחו לעמותה. להפגנה מול ביתו של גדעון סער היא מבטיחה להביא את מארינה מקסימיליאן בלומין

נמשך מאבקה של עמותת מתא"ן על התקציבים שהובטחו לה על ידי משרד החינוך. מנכ"לית העמותה, אורנה גרלינג, שלחה אמש (ג') מכתב פתוח לשר החינוך גדעון סער ובו קבלה כי "במשך 13 שנים גיבו ותמכו כל שרי החינוך השונים בעמותת מתא"ן ופעילותה לאיתור, קידום, חינוך וטיפוח המצוינות באמנות בקרב בני נוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. אולם משנת 2008 ועד היום לא השכיל משרד החינוך להעביר למתא"ן תקציב פעילות כלשהו", כפי שכותבת גרלינג.

"כפי הנראה לעת עתה, העמותה תחדל להתקיים באוקטובר 2009", ממשיכה גרלינג. "לפני כשבועיים מתוך תסכול ייאוש וחובות טופחים החלטנו לצאת להפגנה ולבקשת משרד החינוך דחינו אותה מתוך אמונה שהדברים סופסוף יגיעו לפתרונם. אך כבכל הפעמים הקודמות, לא זכינו לקבל מאום מהסכומים שהובטחו לנו לקיום הפעילות. אני פונה אליך להתגייס ולהביא סאגה זו לסיום מוצלח. אנא, היה אתה השר שהציל את מתא"ן ולא זה שלפתחו היא מתה".

"עד שלא אראה את הכסף ביד, לא אאמין שזה קורה"

במשרד החינוך מסרו היום כי אושרה התקשרות דרך ארגון הג'וינט לצורך ביצוע קורס קיץ לבני נוער באמצעות מתא"ן. "זאת על מנת לקדם מצוינות ולתת הזדמנות אמיתית לבני נוער בפריפריה, כמו גם במרכז, להשתלב בתחום המוזיקה בארץ ובעולם", כפי שנמסר מהמשרד. "יצוין, כי משרד החינוך פועל לקידום פעולות מבורכות וחשובות אלה גם בשנים הבאות באמצעות מכרז המתגבש בימים אלה".

אלא שגרלינג מסרבת להתרגש. "שבעתי הבטחות מהם וגם שמעתי על הג'וינט", היא אומרת לוואלה! תרבות. "עד לרגע זה, החוזה ממשרד החינוך לא יצא ועד שלא אראה את הכסף ביד, לא אאמין שזה קורה". בינתיים, הודיעה גרלינג כי שאר הפעילויות המתוכננות של העמותה, כמו בחינות קבלה לתוכנית העמותה לרקדנים מצטיינים המשותפת לה וללהקת בת שבע וכן קורסי חנוכה לא יתקיימו.

גרלינג אף הודיעה לשר החינוך כי העמותה תקיים הפגנה ב-16 בספטמבר מול ביתו, בשדרות רוטשילד בתל אביב עם בוגרי קורסים של העמותה כמו מארינה מקסימיליאן בלומין, ארז בר-נוי, גיא בראונשטיין, ענבל פינטו ואושרי כהן, מנחים ומורים אחרים שעברו בעמותה לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully