וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בוקר שלישי לקוטזי?

עינב שיף

9.9.2009 / 21:34

הסופר זוכה פרס הנובל ושני פרסי הבוקר מועמד בפעם השלישית לפרס היוקרתי, כך הוכרז אמש באנגליה

הוכרזו המועמדים לפרס ה- Man Booker היוקרתי באנגליה. ועדת הפרס הודיעה אמש (ג') על ששת הספרים שהגיעו לשלב הסופי בתחרות הוותיקה ובין המועמדים נמצא זוכה פרס נובל ג'"מ קוטזי (על ספרו "Summertime"), זוכה פרס נובל לספרות וחתן שני פרסי בוקר בעבר (על "חרפה" ו"חייו וזמניו של מיכאל ק'"), שעשוי להיות הראשון שזוכה בפרס בפעם השלישית. מועמדת נוספת שזכתה בפרס בעבר היא אנטוניה סוזאן דאפי, הכותבת תחת השם איי.אס ביאט על ספרה "The Children's Book".

מועמדים נוספים לפרס הם הילארי מנטל, על ספרה "Wolf Hall", אדם פולדס על ספרו The" Quickening Maze", סימון מאוור על הספר "The Glass Room" ושרה ווטרס על "Little Stranger".

"אני שמח שיכולנו להעמיד רשימה חזקה כל כך", אמר יושב ראש חבר השופטים, ג'יימס נוטי. "צפוי לנו כאב ראש לא קטן בבואנו לבחור את המנצח. כל ששת הסופרים נמצאים בשיא הכושר שלהם והם הסבו לנו הנאה רבה. מה עוד יכולנו לבקש?"

פרס הבוקר הוא הפורמט עליו מבוסס פרס ספיר הישראלי. לכן, כל אחד מהששה יזכה ב- 2,500 לירות שטרלינג ומהדורה מעוצבת לספרו. הסופר שייבחר על ידי חבר השופטים, שיכריז על כך בלונדון ב- 6 באוקטובר, יזכה ב- 50,000 לירות שטרלינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully