וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן צור חוזר ליונה וולך

עינב שיף

11.9.2009 / 7:58

12 שנים אחרי, חוזר צור למופע האלבום של "אתה חברה שלי" המורכב משירי המשוררת. "הבנתי שנוצר מין קאלט מסביב האלבום"

בשקט בשקט, ערן צור חזר להופיע עם שירי האלבום "אתה חברה שלי", בו הלחין שירים של המשוררת יונה וולך ז"ל. על פי צור, היוזמה הגיע מבית אבי חי בירושלים, העורך סדרת מחוות למשוררים ואנשי רוח הישראלי. ממנו הם ביקשו להעלות את המופע שוב, 12 שנים לאחר מכן. בקרוב יעלה צור את המופע פעמיים נוספות, במועדון הזאפה בתל אביב ב-6 באוקטובר ובמועדון האיניגו מונטויה בכפר ויתקין ב-9 באוקטובר.

"בשנים האחרונות הבנתי שנוצר מין קאלט מסביב האלבום 'אתה חברה שלי' ואני לא נותן לקאלט הזה תשובות בהופעות שלי", אומר צור לוואלה! תרבות. "לכן נעתרתי לעשות שוב את ההופעה הזו , שכמעט כולה מורכבת משירי האלבום הזה".

למופע יצטרף גם אלי אברמוב, גיטריסט הקליק לשעבר והמפיק המוזיקלי של הפרויקט, שינגן בגיטרה ויתפעל את החלק האלקטרוני, כפי שהיה בהופעות המעטות שעשה צור לפרויקט כשיצא. עם זאת, רונה קינן שהתגלתה למעשה בפרויקט עם הביצוע המדהים ל"קסיוס", לא תצטרף הפעם בשל התחייבויות קודמות. שחקנית חיזוק אחרת שמצטרפת לפרויקט היא יסמין אבן, ששיתפה פעולה עם אברמוב באיחוד של הקליק ותנגן במופע על קלידים. "היא מתאימה להופעה הזו כמו כפפת משי לבנה", אומר צור. בנוסף, בהופעה בתל אביב יוקרנו קטעי וידאו שיצרה יעל בדרשי.

למרות שמאז האלבום נקשר שמו של צור עם משוררים רבים, במופע הזה הוא מעדיף להיצמד לשירי וולך. "המופע כולל רק את הטקסטים של יונה וולך שאיתם התמודדנו באלבום", הוא מספר, "אבל כל האלבום ללא יוצא מהכלל , מבוצע. אין טקסטים נוספים של וולך אלא , בהדרן אני מגוון עם כמה שירים שלי".

אתה חושב על פרויקט נוסף שיוקדש למשורר?

"להקדיש את עצמך למשורר זה אומר לשים את הכתיבה שלך בצד למשך זמן העבודה , ולהיות מלחין , מפיק ומבצע. בגלל שאני אדם כותב , אין לי רצון מיוחד לעשות עוד פרוייקט כזה .אם כי הייתי שמח אם יום אחד אוכל לאסוף את כל שירי המשוררים שהלחנתי , לכדי אלבום מיוחד . יש לי הלחנות של אבות ישורון , אבידן, שמעון אדף, רחל חלפי, ועוד. לסיכום אני יכול להוסיף שבמבט לאחור האלבום הזה, כמו ההופעה הזאת, מלאי חיים וקצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully