וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמנים יוצרים בישראל" בסכנת סגירה

עינב שיף

10.9.2009 / 13:09

קיצוץ חריף בתקציב העמותה שנשיאתה היא רות דיין, עלול לפגוע בפרנסתם של כ-650 יוצרים מקומיים. משרד התרבות בתגובה: "הקיצוץ הוגבל"

עמותת אמנים יוצרים בישראל, שנשיאתה היא רות דיין פנתה לשרת התרבות לימור לבנת בבקשה לבטל קיצוץ חריף בתקציבה,קיצוץ שיביא לסגירת העמותה. לטענת דיין, במשרד התרבות התקבלה החלטה לקצץ התקציב ב- 40 אחוזים. "בשל כך, תהיה פגיעה ישירה ומיידית בפעילויות העמותה (כתערוכות, ירידים וסדנאות)", אומרים בעמותה, "המספקות פרנסה לחבריה, יוצרות עבורם גשרים לקהילות מקומיות ובינלאומיות ומייצגות את תרבות החומר הישראלית בעולם כולו". העמותה הוקמה בשנת 1964 וחברים בה כ-650 יוצרים בחומר כמו קריסטל, מתכת, קרמיקה ועוד.

"בשנים האחרונות העמותה פועלת על בסיס תקציב מאוד מצומצם ומצליחה להתנהל בדוחק בזכות התנדבות חבריה", אומרת מנכ"לית העמותה, ורדה בר שמאי. "תקציב משרד החינוך הוא המנוע שלנו לפעילות, בלעדיו איננו יכולים להציע פעילויות לחברים, ועל כן החברים לא ישלמו דמי חבר. אנו חוששים מסגירת העמותה". עוד מאשימים בעמותה כי לעומת משרד החוץ שהקצה לעמותה 40,000 שקלים לייצוא תערוכה לחו"ל, משרד התרבות מוסיף ומקצץ תקציבים לעמותה.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "המשרד מתקצב גופים על פי קריטריונים ונהלים ברורים. השנה בראשונה נכנסו לתוקף קריטריונים בתחום האמנות הפלסטית שעל פיהם מעניק המשרד תמיכה לגופים השונים. התקציב המועבר לעמותת 'אמנים יוצרים בישראל' נקבע על פי קריטריונים אלה הכוללים בין היתר התחשבות בהיקף פעילות העמותה, כפי שמתוקצבים שאר הגופים.

"עם זאת, כיוון שתקצוב על פי הקריטריונים היה מביא לקיצוץ עמוק במיוחד בתמיכה המוענקת לעמותה, הוחלט להגביל את גובה הקיצוץ. בנוסף, בשל החשיבות הרבה שרואה המשרד בפעילות העמותה ומתוך רצון לעודד את האמנות הפלסטית בישראל, יבחן המשרד מתן תוספת תקציב לעמותה המקבלת היום תמיכה בגובה של 90 אש"ח. העמותה יכולה להתאים את פעילותה לקריטריונים ולנהלים השקופים לציבור ובכך לקבל תמיכה בהיקף גבוה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully