וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 64

אמיר אגוזי

11.9.2009 / 4:28

עזבו אתכם מביטלמאניה, רוצים להרעיד את הבית? אמיר אגוזי תופר לכם עבר והווה בקאסט קלאבי על זמני

השבוע רשמקול במהדורה אלקטרונית "חסרת-פנים" וכמעט ללא שירים של ממש. האחראים הישירים לכך הם מספר קטעי קלאב עמוקים מכל מיני ז'אנרים שהצטברו בשבועות האחרונים ודרשו תשומת לב מרוכזת. הבולט מתוכם הוא כנראה "Hyph Mngo" של ג'וי אורביסון, לונדוני כבן 22, שעל אף היותו ריליס הבכורה שלו, כבר הפך לאחד הטראקים המדוברים של החודשים האחרונים, עם התייחסויות נרחבות באתרי מוזיקה כפיצ'פורק, רזידנט אדביזור, פאקט ואינספור בלוגים הרחק מעבר לקהילת הדאבסטפ מתוכה הוא פועל. אך כשם שהקטע עורר עניין בקרב קהילות מגוונות, כך גם טעמו של אורביסון עצמו, כפי שמשתקף משני סטים מאוד שונים וראיון עימו שמקושרים פה למטה. הקטע עצמו לקראת סוף המהדורה.

Seiji – I Can’t Let it Go // cdr

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

Zwicker – Who Are You (Junior Boys remix) // Compost // 3:25

Redshape – White // Delsin // 8:30

Pepe Bradock – Path of Most Resistance // Atavisme // 11:40

Metro Area – The Art of Hot // Environ // 16:15

Brennan Green – My First House // Wurst // 23:20

Morgan Geist – Detroit // Environ // 29:00

Forgemasters – Shall We… // Warp // 33:30

Appleblim & Ramadanman – Sous le Sable // Aus // 37:30

Gold Panda – Back Home // Various Recordings // 43:00

Legowelt – DX Days // Clone // 46:30

Falty DL – Dionysos // Planet Mu // 50:30

Joy Orbison – Hyph Mngo // Hotflush // 52:00

El-B – Son de Cali // Soul Motive // 56:20

Silkie – Head Butt da Deck // Deep Medi // 59:40

סיבה נוספת לקו המוזיקלי של השבוע היא ביקורו של מורגן גייסט בחמישי הבא (17.9) בתל-אביב, שלפני כמה שנים שמעתי אותו מנגן סט מעולה בסביבות 6 בבוקר בפנורמה בר בברלין. גייסט, שהוא גם חצי הצמד Metro Area (עם דרשאן ג'סראני), מהלך על קו התפר שבין האוס מודרני לשורשיו הדיסקואידים כבר מעל ל-15 שנה, בלי קשר לאופנות והייפים שחולפים ובאים. "Detroit" שלו הופיע כאן ברמיקס הנהדר של קארל קרייג בסיכומי 2008 שלנו, והשבוע כללתי את המקור לצד התקליט שדרכו התוודעתי אילו, "The Art of Hot" (מתוךMetro Area 2 משנת 2000), שבזמנו היה כה מרענן ויוצא דופן שהוא נוגן על-ידי דיג'ייז מכל רחבי הקשת.

הכנסתי לרצף הזה גם את "My First House" של ברנן גרין, חברו של גייסט לסצינה הניו-יורקית, שכשמו כן הוא,קטע ההאוס הראשון שהפיק, אי שם ב-1994 ושלמרבה הפלא יצא לראשונה רק לפני כחודשיים.

הרביעייה הפותחת כוללת שורה של קטעים חדשים: החל בקטעו הפתוח של סייג'י שחומק מהגדרה ברורה; הגרוב הדיסקואי שברמיקס של הג'וניור בויז לזוויקר השוויצרי; הטכנו האיטי והשבור של רדשייפ המוערך; וקטע הנושא מתוך האי.פי החדש של פפה ברדוק. קבלו גם שני לינקים מצחיקים וראיון מעניין עם מרקוס נאסטי, בעבר דיג'יי מרכזי בסצינת הגריים והשגריר מס' 1 של ה-UK פאנקי בהווה.

עוד ראיון מעניין, הפעם עם סטיב בקט, מייסד הלייבל וארפ, גרם לי להכניס למיקס את הקטע הראשון שיצא בלייבל, "Shall We…" של הפורג'מאסטרס. בעקבותיו מגיע היבריד ההאוס-טכנו של מפיקי הדאבסטפ אפלבלים וראמאדאנמאן, מתוך האוסף המעולה "Aus Music… All Night Long" של הלייבל Aus של וויל סאול (שביקוריו התכופים בארץ עוברים יחסית בשקט משום מה). ממשיך את הטשטוש הז'אנרי הוא גולד פנדה, הראשון להוציא תקליט בלייבל של Various Productions שאינו הם עצמם, ומיד אחריו קטע טכנו מדהים מלפני כמה שנים של Legowelt, שבימים אלו זוכה להתעניינות רבה סביבו.

סוגרים את המהדורה אחרי "Hyph Mngo" הם שני קטעים נוספים מעולם הדאבסטפ: אחד של מפיק ה-2-סטפ החלוצי El-B, שתרומתו להתפתחות הז'אנר תועדה מוקדם יותר השנה באוסף המצוין "The Roots of El-B", האחרון הוא קטע מתוך האלבום היפה "City Limits Vol.1" של Silkie לבית דיפ מדי (הלייבל של מאלה מדיגיטל מיסטיקז), שמתאים מאוד להאזנה ביתית ומדיטטיבית שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully