וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים

עינב שיף

12.9.2009 / 21:53

"25 בדצמבר" של נעה ארנברג זכה בפרס העלילתי הטוב ביותר, ציונים לשבח ל"גוגל בייבי" המדובר של ציפי ברנד פרנק ו"דיפלומט" של דנה גורן

הסרט "25 בדצמבר" של נעה ארנברג זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ה-6 שננעל הערב (ש') ברחובות. בפרס הדוקומנטרי זכה "המלכה חנטרישה" של ישראלה שאער מעודד. בפרס היוצרת המבטיחה זכתה דנה גולדברג, על סרטה "אליגטור".

ציון לשבח הוענק לסרטים "גוגל בייבי" של ציפי ברנד פרנק ו"דיפלומט" של דנה גורן, שני סרטים שבלטו השנה גם בתחרויות פרסים כמו "דוקאביב" ("גוגל בייבי") ופסטיבל הקולנוע של ירושלים ("דיפלומט"). במענק לפיתוח סרט עלילתי בגובה 50,000 שקלים זכתה לירון בן שלוש. הפרויקט של בן שלוש נבחר מבין 155 פרויקטים שהוגשו. המענק לסרט הוא בשיתוף קרן רבינוביץ' – פרויקט גשר לקולנוע רב תרבותי.

ארבעה סרטים זכו בחוזה הפצה בפריפריה מטעם מועצת מפעל הפיס. הסרטים הם "כמו לרכב על אופניים" (של אחלאם חוסייסי, מורן פלגי ונעמה פארן), "אחותי ריקי" של מורן איפרגן, "המועדון של אידה" של דלית קימור ו"מחכה לו" של מיכל קסטן קידר.

הפסטיבל הבינלאומי שעמד בסימן נשים וכלכלה במשבר, נפתח בשבוע שעבר עם הקרנת "חלב הצער", זוכה פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין האחרון. במסגרת הפסטיבל הוקרנו למעלה מ-50 סרטים, 25 מתוכם הם סרטים של יוצרות ישראליות שהתמודדו על הפרסים שהוענקו הערב וכמו כן נערכה מחווה לכלת פרס ישראל לקולנוע, גילה אלמגור לכבוד יום הולדתה ה- 70. הפסטיבל ננעל עם הקרנת "כלת הים" של קרן ידעיה, שהוקרן בפסטיבל קאן ויתמודד עם 48 סרטים נוספים על הזכות להיכנס לאוסקר האירופאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully