וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר כבוד לשחקנית לורן באקול

עינב שיף

13.9.2009 / 10:43

השחקנית האגדית שלא זכתה באוסקר מעולם תזכה בכבוד בטקס שייערך בנפרד מהאוסקר ה-82, יחד עם הבמאי רוג'ר קורמן והצלם גורדון וויליס

לורן באקול היא הזוכה בפרס ה-“Honorary Oscar", הניתן לדמויות הוליוודיות בכירות כהוקרה על מפעל חייהם. מועצת המנהלים של האקדמיה הצביעה והחליטה כי השחקנית בת ה-84 תזכה לכבוד בטקס שייערך ב-14 בנובמבר ויאוזכר גם באוסקר עצמו, שייערך השנה ב-7 במרץ.

באקול היא אחת השחקניות האגדתיות בהוליווד שהשתתפה בסרטים כמו "להחזיק ולאבד", "השינה הגדולה", "דוגוויל", "שתי פנים למראה" עליו הייתה מועמדת לאוסקר ועוד למעלה מ-30 סרטים לצד הופעות אורח בתוכניות טלוויזיה ושלושה ספרים שכתבה. באקול הייתה נשואה לשחקן האגדי האמפרי בוגארט, לצידו ערכה את הבכורה הקולנועית שלו. השניים היו נשואים במשך 12 שנים, עד יום מותו בשנת 1957. באקול מעולם לא זכתה באוסקר והייתה מועמדת לו פעם אחת בלבד.

זוכים נוספים בפרס השנה הם המפיק והבמאי רוג'ר קורמן, שנחשב לאחד מבכירי במאי ה-B Movies, שהסרט הבכיר ביניהם היה הגרסה הראשונית ל"העורב" שכתב אדגר אלן פו. הצלם גורדון וויליס יזכה גם הוא באוסקר על פועלו בלמעלה מ- 30 סרטים. וויליס היה מועמד לאוסקר פעמיים, אך גם – מעולם לא זכה.

פרס מפעל החיים מוענק בטקס האוסקר מדי שנה, אולם לקראת הטקס ה- 82 החליטו המארגנים להוציאו מחוץ לטקס הגדול ולהעניקו באירוע נפרד, בשל אורכו המייגע גם כך של טקס הפרסים החשוב של עולם הקולנוע. בשנה שעברה הוענק פרס הוקרה למפעל חיים שונה מעט מה- Honorary Oscar, שהתמקד בפעילות הומניטרית והוענק לג'רי לואיס. בשנה שלפני כן הוענק הפרס לבמאי רוברט בויל ובשנה שלפני כן למלחין הקולנוע האגדי אניו מוריקונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully