וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפור גדול", סכסוך גדול יותר

עינב שיף

13.9.2009 / 14:30

סכסוך בין שרון מימון ודני כהן סולל, תסריטאי "סיפור גדול", מעיב על הצלחת הסרט. מימון: "לא אעבוד עם האיש הזה יותר לעולם"

סיפור עצוב במיוחד מעיב מעל ההצלחה הקופתית של "סיפור גדול", שהוא נכון לעכשיו הסרט הישראלי המצליח ביותר באולמות הקולנוע ומועמד מוביל לזכות במספר פרסי אופיר, להם הוא מועמד ב-13 קטגוריות. בנוסף, בימים אלו מתנהלים מגעים ליצירת רי-מייק של הסרט בחו"ל וכן הוא זוכה להצלחה רבה בפסטיבלים מסביב לעולם.

אבל מתחת לפני השטח ישנו סכסוך בין שני תסריטאי הסרט, דני כהן סולל ושרון מימון, שהוא גם הבמאי לצד ארז תדמור. הכל החל בתגובה של כהן סולל לראיון של מימון ותדמור בבלוג של קולנוע לב. "מימון לא כתב את התסריט לבד", כתב כהן סולל. "לכל היותר הוא עזר לי לכתוב אותו. השחקנים שנבחרו הם אחלה אנשים ואחלה שחקנים אבל לא הצלחתי לזהות בסרט רפליקות שלא היו בתסריט. בתור תסריטאי הסרט יש לי אינטרס ברור שהסרט יצליח כמה שיותר ולכן רוב הזמן החרשתי לנוכח ההתנהגות המשונה של התסריטאי השני. היום לא בא לי להחריש".

הדברים עברו ללא תגובה, עד שמבקר הקולנוע יאיר רווה הציף אותם בבלוג שלו, "סינמסקופ". לאחר מכן הגיב מימון במכתב מסינגפור שפורסם היום (א') בבלוג ובו הוא אומר "לצערי דני בחר לכתוב בבלוג של קולנוע לב שאני עזרתי לו לכתוב את התסריט כאשר ההפך הוא הנכון. הסיפור הוא כזה. את הסינופסיס ל’סיפור גדול’ כתבתי במשך שנה לבד. כחודשיים לפני ההגשה של הסינופסיס לקרן הקולנוע היה ניסיון קצר שלא צלח לצרף תסריטאי נוסף (לא דני). לאחר שהסינופסיס הוגש לקרן הקולנוע ואושר, החלטתי לצרף אלי את דני כהן סולל לכתיבת התסריט. אני ודני כתבנו יחד דראפטים שהוגשו מדי חודש או חודשיים אל קרן הקולנוע. בתקופת הכתיבה נפגשנו אני ודני וכתבנו את התסריט בביתי ועל מחשבי האישי, כאשר אני נהגתי לכתוב לבד גם בין הפגישות שלנו".

"מאז שהחלטנו אני וארז תדמור כי אנחנו מביימים את הסרט יחד דני כבר לא היה בתמונה", הוסיף מימון. "ארז ואני התחלנו בעריכת תסריט אינטנסיבית שארכה כשלוש שנים, במהלכם נכתבו עשרות דראפטים כאשר דני כבר לא היה שותף לכתיבה בתקופת זו (נהגתי לעדכן את דני במייל על הדראפטים החדשים). אני עומד מאחורי כל דבר שציינתי פה. לשמחתי העבודה נעשתה מול ובשיתוף עם אנשים כגון מפיקי הסרט, עורכי התסריט ושותפי לבימוי. חשוב לי לציין כי דני מופיע בקרדיטים של הסרט כתסריטאי יחד איתי כאשר לי יש קרדיט נוסף של רעיון מקורי (דני הסכים לסדר הקרדיטים ולתוכנם, דבר המופיע בחוזה התסריטאים עליו הוא חתום). אוסיף ואציין כי החלוקה בינינו בתמלוגים ובשכר התסריטאים שווה".

"לשרון יש נטייה לשכתב את ההיסטוריה"

"אני יכול להתפלא על התגובה של שרון שנעשית לאחר פגישה שמבחינתי הסתיימה ללא טענות של אף אחד מהצדדים", אמר היום כהן סולל לוואלה! תרבות. "אני מאחל בהצלחה לסרט, אני מאחל בהצלחה לשרון, אבל רעיון + סינופסיס זה רחוק מאד מתסריט. דיאלוגים, מצב נפשי, התפתחות עלילה, דרמה לצחוק ולהתרגש – זה תסריט.

"שרון פנה אליי עם רעיון", הוסיף כהן סולל, "רעיון, מבריק ככל שיהיה וזה אכן רעיון מבריק, זה לא תסריט. איך שהוא מתאר את מהלך הדברים, זה פשוט לא נכון. לשרון יש נטייה לשכתב את העבר, הוא עשה את זה מול במאים מאחרים. עצם זה שהוא לא עשה שום דבר לבד ותמיד במשותף, זה כנראה אומר משהו. עצם זה שהוא תמיד צריך מישהו לצידו בכתיבה ובבימוי, גם כסטודנט, הוא יכול להגיד עד מחר שהוא נהנה לעבוד במשותף".

"אני עומד מאחורי כל דבר שכתבתי אצל יאיר רווה, למרות שנפגשתי עם דני כהן סולל ולמרות שעורך דין יעץ לי לא להגיב", אמר מימון לוואלה! תרבות בשיחה מסינגפור. "דני כהן סולל פשוט שיקר בטוקבק שהוא כתב בבלוג של קולנוע לב. זה מאד לא נעים לי שזה קורה והיה לי מאד קשה לעבוד עם דני ולא מפליא אותי שזו דרכו. מה שהוא כתב היה על גבול הוצאת הדיבה ולכן פניתי לעורך דין".

"לא אעבוד עם האיש לעולם"

"היה מאד לא נעים לעבוד איתו למרות שהתרומה שלו לתסריט היא גדולה, אני לא אכחיש את זה", הוסיף מימון. לכן אני וארז תדמור בחרנו לשכתב את התסריט אחרי שהעבודה עם דני הסתיימה. לצערי, למרות שסיימנו לעבוד, חוסר הנעימות מולו ממשיכה".

"מעולם לא הסתרתי את מעורבותו של כהן סולל בסרט, למעשה אני מבקש בכל ראיון לציין את חלקו בתסריט", חותם מימון. "אני מבטיח לך שעם דני כהן סולל אני לא אעבוד יותר. עשיתי את הטעות הזו פעם אחת, למרות שייעצו לנו שלא לעבוד איתו. לומדים מטעויות מה שנקרא".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully