וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרדים נגד אחינועם ניני - סיבוב נוסף

עינב שיף

14.9.2009 / 18:18

הזמרת הבינלאומית הוזמנה לשיר בחג הלאומי של הקטלונים וארגונים פרו-פלסטינים ניסו להחרים. המנצחת: אחינועם ניני

אם אחינועם ניני חשבה שאחרי סערת האירוויזיון היא תוכל להמשיך את הקריירה האירופית בשקט, בא הציבור הקטלני והוכיח לה שהמאבק נמשך. ב-11 בספטמבר ציינו בקטלניה את יום ה-Diada, היום הלאומי של הקטלונים בספרד והזמינו את ניני להופיע. ההזמנה של ניני לבצע את “El Cant Del Ocells", שיר הציפורים, עוררה סערה בקרב כלי תקשורת קטלנים, לאחר שארגון בשם "קבוצת הסולידריות הפלסטינית" קרא להחרים את ההופעה של ניני, כיוון שזו הצדיקה את הפצצת עזה במבצע "עופרת יצוקה" במכתב פתוח שכתבה.

לאחר מכן, החלו דיונים סוערים בעיתונות ספרד ובערוצי הטלוויזיה שעסקו בנושא. ניני ושותפה הוותיק גיל דור, החליטו להשיב אש בתקשורת. ניני, שמתורגלת בנושא, גייסה גם את מירה עוואד לראיונות שניסו להעביר את המסר הגורס שהמצב במזרח התיכון הרבה יותר מורכב מכדי לטפל בו על ידי חרמות מסוגים שונים. לעזרתה של ניני התגייסה גם שגרירות ישראל בספרד, ששיבחה את הופעתה של ניני ואת האופן בו ייצגה את ישראל. גם משרד החוץ הספרדי בראשותו של מיגל מורטינוס, ידיד אישי של ניני, סייע למאמץ ההסברתי.

ביום ההופעה עצמה, התייצבו כ-50 מפגינים מצוידים בדגלים פלסטינים מול ניני ששרקו וניסו להפריע להופעה עם צעקות "חרם על ישראל". "הייתי בהלם", משחזרת ניני. "כל כך שמחתי לבוא ולהופיע ביום הלאומי של ברצלונה. הלכתי בהתנדבות מתוך ההתרגשות, ופתאום הקטע הנוראי הזה. הם לא הפסיקו לצעוק ולשרוק, התבלבלתי קצת בשיר שהיה בקטלונית והלב שלי התכווץ. אבל החלטתי שאני צריכה לכבד את הקטלונים ולכבד את הבמה שלהם ולכן לא סטיתי ימינה ושמאלה. בסוף שרתי את "החיים יפים" בקטלונית והם התרגשו מאד. זה אחד הדברים הדרמטיים שקרו לי בקריירה".

"למחרת התקשורת כולה הייתה בעדי", מוסיפה ניני. "חשוב לציין שזהו ניצחון לא רק עבורי, אלא ניצחון עבור ישראל ועבור כל האנשים שמאמינים שהשלום הוא לא רק חלום אלא יכול להיות מציאות שעלינו לעבוד עבורה. בימים בהם דימוייה של ישראל מעוותת באופן אכזרי ושטני, אני מרגישה שהתקרית הזו היא קרן אור".

למה זה קורה דווקא בספרד, שם הפגינו נגדך ונגד מירה גם בזמן האירוויזיון?

"זה השוק הכי גדול שלי והכי מצליח שלי. אני מוכרת שם יותר מכל מקום אחר בעולם, אבל אני מודה שעד עכשיו המחאות לא הצליחו לגרד את הציפורן של הקריירה שלי. בניגוד לאיטליה, שם הדעות שלי היא חלק מהתדמית שלי, בספרד הם נוהגים להפריד באופן מוחלט. אבל כנראה שיש תנועה, שאין בה לדעתי פלסטינים רק שמאל אינטלקטואלי אירופאי והוא נדבק לאירוע הזה. הראייה שלהם היא כל כך מעוותת ומה שאני מאושרת ממנו הפעם, היא שאני חושבת שהצלחנו, אני, גיל דור ושגרירות ישראל בספרד ומשרד החוץ הספרדי, לפוצץ את הבלון הזה. הצלחנו להסביר שהחמאס הוא לא העם הפלסטיני, אפילו שהוא נבחר בבחירות דמוקרטיות. הסברתי לספרדים שגם פרנקו נבחר בדמוקרטיה וגם היטלר. מה אלו שיוצאים נגדי עושים למען העם הפלסטיני? הם השתכנעו לגמרי והיו נורא חיוביים".

לסיום הסאגה, זכתה ניני לביקור מפתיע. נשיא מועדון ברצלונה חואן לפורטה ניגש לניני בסיום ההופעה, החמיא לה והעניק לה כרטיסים ליציע הכבוד במשחק הכדורגל של ברצלונה נגד ריאל מדריד באצטדיון הקמפ נואו שייערך בנובמבר. "ניגשו אליי באותו אירוע כל מיני דיפלומטים ואת רובם אני לא מכירה והמארגנים הספרדים ופחות או יותר התייחסו לזה בקור רוח", מספרת ניני. "אז ניגש אליי בן אדם מאד נחמד ומרגע שהוא הפנה את הגב נהייתה היסטריה בקרב המארגני. 'את לא יודעת מי זה?' הם שאלו ואמרתי להם שלא. הם נכנסו להיסטריה והתחילו לצעוק שמדובר בנשיא ברצלונה, אחד האנשים הכי חשובים בספורט העולמי ועוד. אחר כך הוא בא אליי שוב ושאל אם אני אוהבת כדורגל, אמרתי לו שבטח, אלוהים יסלח לי על השקר הלבן הזה. מה אני אעליב אותו? ברור שאני אלך למשחק ותהיה חוויה מדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully