וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים מצרים מצטרפים למחאה בטורונטו

עינב שיף

16.9.2009 / 4:32

שני סרטים של יוצרים מצרים לא יוקרנו בפסטיבל לאור דרישת מפיקיהם, במחאה על הקרנת הסרטים הישראלים על תל אביב

קטגורית הסרטים המוקדשת לתל אביב בפסטיבל טורונטו ממשיכה לעורר סערה. אמש (ג') הודיע מפיק הסרט המצרי "Heliopoli" של הבמאי אחמד עבדאללה כי הוא מושך את הסרט מהפסטיבל, במחאה על הקרנת הסרטים העוסקים בתל אביב במסגרת City to City. דובר הפסטיבל הודיע כי גם הסרט "The Traveller" של היוצר אחמד מאהר עשוי שלא להיות מוקרן בפסטיבל במסגרת המחאה.

בפסטיבל הביעו צער על החלטתם היוצרים המצרים. עם זאת, לגבי "The Traveller", אמר עורך הפסטיבל קמרון ביילי כי ההקרנה בוטלה בשל סכסוך משפטי בין המפיק האיטלקי של הסרט להפקה המצרית של הסרט, משרד התרבות המצרי.

מחאת היוצרים המצרים מצטרפת למחאת יוצרים קנדים ואנשי רוח שפתחו במתקפה חריפה נגד הסרטים הישראלים עוד בטרם החל הפסטיבל. המחאה ספגה מכה קשה ביום ב', כשהשחקנים ג'יין פונדה חזרה בה מחתימתה על מכתב המחאה, בטענה כי הוא מגביר את הקיצוניות ואינו מעודד הידברות. לדברי פונדה, חתימתה ניתנה לאחר שלא קראה היטב את תוכן המסמך עליו הוא חותמת.

לצד זאת, עשרות שחקנים מהשורה הראשונה חתמו על עצומה של ארגון יהודי בכיר בלוס אנג'לס אשר קורא לתמוך בהקרנת הסרטים הישראלים בטורונטו. בין החותמים נמצאים ג'רי סיינפלד, נטלי פורטמן וסשה ברון כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully