וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תל אביב יוצא לדרך

עינב שיף

16.9.2009 / 14:45

כנסיית השכל עם ריטה, ברי סחרוף עם רע מוכיח, מחווה לחוה אלברשטיין וללהקת הפליטים - הפקת הענק שתציף את רחבי תל אביב בסוף חודש אוקטובר

העיר תל אביב חוגגת 100 שנים כבר כמעט שנה שלמה, אך פסטיבל מוזיקה גדול טרם היה לה. לכן לא מפתיע שדווקא "פסטיבל תל אביב" שייאגד עשרות מופעים במועדונים הבולטים של תל אביב בין התאריכים 20- 31 באוקטובר, ללא חסות העירייה.

המפיקים, ניצן זעירא ואודי דבוש אמרו היום (רביעי) כי "יזמנו את הפרויקט החשוב והמורכב הזה על מנת ליצור פסטיבל ארצי ובינלאומי שיהווה מסורת תל אביבית חדשה, וכור היתוך ליצירה ולקידום מוזיקאים הפועלים בעיר. אנו מאמינים כי פסטיבל מסוג זה, יתרום לקידום חיי התרבות הישראלים בכלל ותחום המוזיקה, היצירה והשירה בפרט". מהפקת המופע נמסר גם כי "הפסטיבל הראשון יתקיים בסימן 100 שנים לתל אביב, ויציג תמונת מצב עכשווית של מיטב היצירה מהקומית".

החדשות הגדולות של הפסטיבל החדש הוא שובו של שיתוף הפעולה החי בין רע מוכיח לברי סחרוף, שיופיעו ב-21 באוקטובר במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב עם שירי "אדמי השפתות", אלבומם המשותף של שירי אבן גבירול. מופעי בכורה נוספים במסגרת הפסטיבל הם שיתוף הפעולה המסקרן בין כנסיית השכל וריטה, שיעלה ב- 23 באוקטובר על במת המשכן לאמנויות לביצוע שירים מהרפרטואר המשותף של שניהם. גם ישראל גוריון ואסף אמדורסקי יפתחו את סיבוב ההופעות שלהם במועדון צוותא ב- 22 באוקטובר.

שתי הפקות מקור של הפסטיבל יערכו מחוות, האחת, "בנות חוה", שתתמקד בחוה אלברשטיין בפרשנות של זמרות ליוצרת, בהשתתפות אביגילי רוז, איה זהבי פייגלין, אפרת גוש, דקלה, הדרה לוין ארדי, יעל דקלבאום, לי טריפון, מיכל גבע, נעם נבו, נועה בביוף, עינב ג'קסון כהן, קרני פוסטל, רוני אלטר, רות דולורס וייס, שילה פרבר, תמר אפק ועוד. המפיק המוזיקלי של המחווה הוא יונתן לוי. המופע ייערך במועדון צוותא ב- 20 באוקטובר.

כנסיית השכל וריטה. שי אוקנין
כנסיית השכל וריטה/שי אוקנין

מחוות מקור נוספת תיערך ללהקת הפליטים במועדון הבארבי ב- 29 באוקטובר. במופע תלווה להקה קבועה (שחר חזיזה, עוזי פיינרמן, עידן K, שאול עשת, גידי רז ובנו הנדלר, שגם מפיק מוזיקלית את הערב) אמנים כמו אברהם טל, קוואמי, בום פם, גיא מר, דן תורן, הקרטל, מאור כהן, מוקי, שי צברי, תומר יוסף ועוד, שיבצעו את שירי האלבום של אהוד בנאי הפליטים, לצד שירים של יוסי אלפנט וז'אן ז'אק גולדברג זיכרונם לברכה.

הפסטיבל יארח מספר מופעים שיחשפו שירים חדשים מתוך אלבומים שבדרך. כך הוא המופע "ניסוי כלים" של נעם רותם שייערך ב- 20 באוקטובר בצוותא ובאותו יום ובאולם אחר בצוותא גם מיקה קרני תחשוף חומרים. דניאל סלומון יעשה זאת ב- 21 באוקטובר. שלומי סרנגה יחגוג מופע אקוסטי ב- 22 באוקטובר בצוותא וכן מתי כספי יחגוג יום הולדת 60 ו- 25 שנים ל"מתתיהו ואלכסנר" עם שירי אלכסנדר פן במסגרת הפסטיבל.

מופע קאמבק משמח במיוחד ייערך לארז הלוי, היוצר המצוין שהוציא אלבום בכורה מיתולוגי ("הלילה") בשנת 1984 ומאז לא שב לשיאו וגם לא להופעות סדירות. לפני מספר שנים יצא "השער נפתח", אלבום מצוין שהחזיר את הלוי לתודעה. כעת חוזר הלוי עם אלבום הופעה כפול וחדש, שעם חומריו יופיע הלוי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
איזה זהבי פייגלין. שי אוקנין
איה זהבי פייגלין, במחווה לחווה אלברשטיין/שי אוקנין

ליבי יערוך את מופע הבכורה שלו עם האלבום "תני לי אוויר" במסגרת הפסטיבל, ב-28 באוקטובר במועדון הבארבי בתל אביב. גם שילה פרבר תחגוג אלבום חדש, "פרח קיר", ב-21 באוקטובר במועדון צוותא 3. דן תורן יעלה מופע חדש בו הוא שר ומשחק. מארינה מקסימיליאן בלומין ורמי פורטיס יעלו מופע ביחד ולחוד במסגרת הפסטיבל, המשך לשיתוף הפעולה המוצלח ביניהם באלבומו המשולש של פורטיס.

גם להקת קולולוש תחזור לשתף פעולה עם אגדת הסול באני סיגלר במופע במסגרת הפסטיבל. Got No Shame, הרכב הרוקנרול יופיע במועדון ברזילי ב- 23 באוקטובר במסגרת הפסטיבל. גלי עטרי תערוך מופע חגיגי לרגל צאת האוסף "המיטב", בו תארח את קורין אלאל ב- 23 באוקטובר בצוותא.

הפרויקט של עידן רייכל, אביתר בנאי, בועז מעודה (שיארח את קרן פלס), עלמה זהר (שתארח את יענקל'ה רוטבליט), דנה עדיני עם שירים חדשים בהפקת יונתן (ג'וני) גולדשטיין, יהודית רביץ שחוזרת לבארבי, ארקדי דוכין, לוס כפרוס, מטבוחה פרוג'קט, Rooster, כהן@מושון , מרסדס בנד והתקווה 6 יערכו גם הן הופעות חגיגיות במסגרת הפסטיבל.

הפסטיבל פורש את חסותו על שלושה מופעי חו"ל שייערכו בתל אביב בסוף אוקטובר – ההופעה של הרכב הגראנג' האגדי מדהאני ב- 26 באוקטובר בבארבי, ההופעה של איזי סטאר אול סטארז ב- 20 באוקטובר באותו מקום וההופעה של Gong ב- 30 וב- 31 באוקטובר במועדון הזאפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הם בפסטיבל. מדהאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully