וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו עיקול על נכסי "אמנות לעם"

עינב שיף

21.9.2009 / 16:36

בית משפט השלום בתל אביב נענה לבקשת הקאמרי והטיל צו עיקול על נכסי עמותת אמנות לעם

בית משפט השלום בתל אביב הוציא צו עיקול על נכסי עמותת אמנות לעם, לבקשת תיאטרון הקאמרי. העיקול הוטל על סכום התביעה שהגיש הקאמרי יחד עם איגוד אמני ישראל נגד עמותת אמנות לעם, בגובה 1,297,883 שקלים. הבקשה ניתנה כבר ב- 14 בספטמבר בהיעדר הצדדים ופורסמה היום (שני).

"שמענו על העיקול, כמו ששמענו על התביעה, שאפילו אותה עוד לא ראינו", הגיב לדברים יושב ראש העמותה, ישראל גל. "אנחנו נגיב בבית המשפט ואם צריך נכניס גם את משרד התרבות כצד ג' לנושא. השאלה היחידה כאן היא האם משרד התרבות רוצה את אמנות לעם או לא רוצה, כי הכסף נמצא אצלו".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה כי "שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, ובכירי המשרד רואים חשיבות רבה בקידום התרבות בפריפריה. במשרד עובדים לילות כימים על מנת להגיע לפיתרון שיסיים את משבר עמותת 'אמנות לעם'. משרד התרבות והספורט, בראשות השרה לבנת, רואה עצמו מחויב לעמידה בשלושה יעדים מרכזיים: חידוש הפעילות הברוכה של הפצת התרבות בפריפריה, תשלום חובות אמנות לעם לאמנים ולגופי תרבות, והחזרתם לעבודה סדירה של 12 עובדי העמותה שפוטרו בתחילת החודש לאחר שהודיעו להנהלת "אמנות לעם" כי הם אינם מוכנים לצאת למאבק במשרד התרבות והספורט. שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת פועלת בימים אלה למציאת חלופה על מנת שפעילות התרבות בפריפריה לא תיפגע"


תביעת הקאמרי ואמ"י הגיעה לאחר שלטענתם תפח חוב העמותה לסכום לא סביר של למעלה ממיליון שקלים, שכר אומנים שהופיעו בפריפריה דרך עמותת אמנות לעם, שלא השיבה את הכסף לאמנים. "האבסורד הוא שדווקא הגוף שאמור לעודד תרבות בפריפריה, הוא זה שפוגע אנושות באמנים ובמוסדות התרבות וביכולתם להתקיים לאחר שגבה כספים מהישובים אך לא שילם לאמנים", אמר אז מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, נעם סמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully