וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ללטרמן: הייתי שחור גם לפני הבחירות

22.9.2009 / 10:28

לאובמה יש הומור שחור: הנשיא האמריקאי התארח בתכניתו של דיוויד לטרמן והתבדח עם המנחה בסוגיית הגזע, בתגובה להערות שהושמעו כנגדו בעת האחרונה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא ארה"ב ברק אובמה התארח אמש (ב') בתכנית האירוח של דיוויד לטרמן, המשודרת ברשת CBS בארצות הברית, כחלק מקידום תכנית הבריאות שלו, ולא היסס לערב גם את צבע עורו.

"זה חשוב להבין שהייתי שחור גם לפני הבחירות", התבדח אובמה כשהוא מגיב בין היתר לדבריו של הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר שטען לאחרונה כי "הביקורת נגד תכנית הבריאות של הנשיא המכהן נובעת מגזענות" וכי האופוזיציה שקמה לאובמה, מקורה בעובדת היותו אפרו-אמריקאי. "העם האמריקאי העניק לי כבוד יוצא מן הכלל - זה אומר לך הרבה באשר למקום שהמדינה הזאת נמצאת בו".

אובמה מעניק בימים האחרונים שורה ארוכה של ראיונות טלוויזיוניים במטרה לקדם את תכניתו השנויה במחלוקת לרפורמה במערכת הבריאות הממלכתית בארה"ב. בעקבות המשבר הכלכלי נזקקים רבים במדינה לטיפול רפואי אך לא יכולים להרשות לעצמם טיפול במרפאות פרטיות, שעה שאיכותה של הרפואה הציבורית בארה"ב מוטלת בספק על רקע משכורות העתק בשוק הפרטי.

"אף אדם לא צריך למות בגלל שאין לו כסף להרשות לעצמו טיפול רפואי הולם", אמר הנשיא האמריקאי במספר הזדמנויות השבוע במסגרת הצהרותיו לתקשורת שעסקו בעיקר בנושא זה ובהישגי הממשל במסגרת התכנית הכלכלית.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מתראיין אובמה בתכניתו של לטרמן: עוד בהיותו מועמד במפלגה הדמוקרטית זכה הנשיא לקבלת פנים חמה ממגיש הטלוויזיה הפופולרי שלא פספס גם אתמול שום הזדמנות להחמיא לנשיא על חוש ההומור המפותח שהפגין בפעם החמישית בה פקד את אולפנו. לפני מספר חודשים התארח אובמה גם בתוכנית הלילה של ג'יי לנו.

אובמה הגיע לניו יורק, בה ממוקם אולפנו של לטרמן, על רקע כינוס האסיפה הכללית של האו"ם שתיערך מחר בעיר, כאשר עוד לפניה הוא צפוי להיפגש הערב (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן למפגש פסגה בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully