וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוצר משבר אמון בין אמנות לעם למשרד התרבות"

עינב שיף

22.9.2009 / 16:56

הפגישה בין מנכ"לית משרד התרבות למנהלי 'אמנות לעם' הניבה הודעה חריפה מטעם משרד התרבות, שמחכה לפסיקת בית המשפט בנוגע לחובות העמותה

נמשך המשבר בין "אמנות לעם" למשרד התרבות והספורט. הפגישה שנערכה היום (שלישי) בין הנהלת העמותה, בראשות יושב הראש ישראל גל ומנכ"לית המשרד אורלי פרומן לא הניבה תוצאות ובסיומה אף הכריז משרד התרבות על "משבר אמון" בין המשרד לעמותה.

"בפגישה שהתקיימה היום", מוסרים במשרד התרבות, "בין בכירי משרד התרבות והספורט לבין נציגי עמותת'אמנות לעם' התברר כי נציגי 'אמנות לעם' ממשיכים לעמוד בסירובם ליישם במלואו את הסכם ועדת אברהם נתן מיולי השנה, שנועד לאפשר את המשך פעילות העמותה", נמסר ממשרד התרבות. "לאור גרירת הרגליים של אנשי "אמנות לעם" בחודשיים האחרונים, לאור פיטורי העובדים, ולאור פנייתם של 8 מוסדות תרבות לבית המשפט בבקשה למנות מפרק ל'אמנות לעם', נוצר משבר אמון בין המשרד לבין העמותה, ועל כן החליט המשרד להמתין להחלטת בית המשפט בעניין".

עובדי העמותה שמחו לשמוע על תוצאות הפגישה ועל המשך העמידה של משרד התרבות מול הנהלת העמותה. "אנחנו בהחלט בעד הפירוק, כי הכוונה היא למנות מפרק מפעיל, שיגרום לעמותה לעבוד בצורה נקייה יותר, עם הנהלה חדשה", אומר אחד העובדים לוואלה! תרבות. "אנחנו עונים יום יום לאמנים שחייבים להם כסף וזו הרגשה נוראה, כי אי אפשר לעזור להם, אפילו ברמה של 1,500 שקלים שחייבים להם חודשים. זה פשוט נורא להגיד לאמנים שאין לנו אפשרות לשלם להם".

העובדים אף הגישו מכתב ובו הם תומכים בבקשת הפירוק. "הליך הפירוק הינו המוצא היחיד וההכרחי אשר ימנע את שיתוקה של העמותה וחיסולה", כותבים העובדים.

במשרד התרבות ממשיכים להדגיש כי הם "רואים חשיבות רבה בקידום התרבות בפריפריה ופועלים למציאת חלופה על מנת שהתרבות בפריפריה לא תיפגע". "אם יהיה פיתרון לפריפריה אנחנו נהיה בעניינים", אומר העובד בתגובה לדברים. "אבל הכסף לאמנים הוא בהחלט הדבר החשוב ביותר כרגע".

אמש הטיל בית המשפט השלום בתל אביב צו עיקול על נכסי העמותה, לבקשת תיאטרון "הקאמרי", שאליו הצטרפו מוסדות תרבות נוספים שטענו כי "אמנות לעם" חייבת להם כספים. מאז שעות הבוקר לא ניתן להשיג את יושב ראש העמותה, ישראל גל, שיגיב לדברים. המנכ"ל המתפטר, אמיר עשבי, שעדיין ממשיך להגיע למשרדי העמותה ולנהל אותה בפועל, אמר היום כי לא נכח בפגישה ולכן אינו יכול להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully