וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמוס עוז מועמד מוביל לפרס נובל לספרות"

עינב שיף

23.9.2009 / 19:57

סוכנויות ההימורים ממקמות את הסופר הישראלי גבוה מאד בסיכויי הזכיה בפרס היוקרתי בעולם, כך על פי הגרדיאן. אולי זו השנה שלו?

עמוס עוז הוא המועמד המוביל לזכיית בפרס נובל לספרת של סוכנויות ההימורים, כך מדווח היום (רביעי) הגרדיאן האנגלי. על פי סוכנות “Ladbrokes" לעוז סיכויים של 1 ל- 4 לזכייה בפרס, לפני אסייה דג'בר האלג'יראית, חואן גויטיסולו הספרדי ופיליפ רות' ג'ויס קרול אוטס האמריקאים.

עם זאת, ראוי לציין כי זוכה השנה שעברה, ז'אן מארי גוסטב לה קלזיו, זכה בפרס למרות יחס הימורים התחלתי של 1 ל – 14. ההכרזה הסופית על הזוכה בפרס השנה צפויה לקראת חודש אוקטובר.

מועמדים נוספים המדורגים נמוך מאד ברשימה הם סלמן רושדי, הרוקי מורקמי, איאן מקיואן וסופרים מפורסמים נוספים, המדורגלים מתחת לעוז. על פי הגרדיאן, צומצמה הרשימה מ- 350 מועמדים לחמישה, הנבחרים על ידי מספר מצומצם למדי של אנשי אקדמיה אשר יהיו אלו שיקבעו את זהות הזוכה.

עוז הוא מועמד קבוע לפרס במשך שנים, אולם נחל אכזבה פעם אחר פעם. בעשור האחרון רוב הזוכים הגיעו מאירופה, כשלסופרים הבריטים סיכויים נמוכים לזכות השנה, על פי סוכנויות ההימורים. עוז הוא לא בריטי ועל פי חלק לא קטן מאוכלוסיית העולם – נחשב אירופאי, כך שאולי זו השנה שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • עמוס עוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully