וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי נעצר

27.9.2009 / 12:14

הבמאי שנמלט משלטונות החוק בארצות הברית מאז 1978, נעצר בפסטיבל ציריך מתוקף צו בן 31 השנים

הבמאי רומן פולנסקי נלקח למעצר בציריך ביום שבת, במהלך פסטיבל הסרטים השוויצרי שמתקיים בעיר. בהצהרה רשמית שפורסמה מטעם הפסטיבל נאמר שפולנסקי הגיע לציריך על מנת לקבל את פרס מפעל החיים שהוענק לו כבמאי. עוד נמסר בהצהרה שפולנסקי נעצר מתוקף צו האמריקאי למעצרו שקיים כבר 31 שנה, ולבקשת הרשויות בארצות הברית. המשטרה טרם אישרה את הדיווח.

רומן פולנסקי נמלט מרשויות החוק האמריקאיות מאז 1978, שנה אחרי שהודה באשמה במקרה בעילת קטינה בת 13 (ונאשם בסעיפים של קיום יחסי מין עם קטינה, הדחת קטינה לסמים ואלכוהול, מין עם קטינה שלא כדרך הטבע ואינוס קטינה) ולפני מתן גזר הדין. באחרונה הגיש הבמאי בקשה לבית דין לערעורים בקליפורניה להפוך את החלטת השופט דאז. השופט בתיק קבע שפולנסקי ייאלץ להגיע לארצות הברית לצורך השימוע ועורכי דינו של הבמאי ניסו להעביר את התיק לבית משפט אחר. בית המשפט דחה את הטענות וקבע כי לבקשה אין כל עילה וכי ההליך המשפטי בעניינו של הבמאי ימשיך להתנהל בבית המשפט המחוזי של לוס אנג'לס.

פולנסקי (76) ניצול שואה ששרד את הכיבוש הגרמני בפולין, לא דרך על אדמת אמריקה מאז הימלטו. ב-2002 הוא זכה באוסקר על הסרט "הפסנתרן", אך לא נכח בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully