וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזוטי מסתרי: ריצ'רד טייסון - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

29.9.2009 / 7:39

מחפשים בחור שנראה קשוח אבל יש בו את המשהו הנוסף הזה שאתם לא בטוחים מהו? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי מציגה: ריצ'רד טייסון

ריצ'רד טייסון נולד ב-1961 במובייל, אלבאמה, אך לאחר שגילה בעצמו את חיידק הבמה, עד מהרה עבר להוליווד ואף השיג לעצמו תפקיד קטן בפרק אחד בסדרה "בלשים בלילה", עם ברוס וויליס וסיביל שפרד. למרות היותו פנים די מוכרות ובעל קריירה לא מבוטלת (בכל זאת, הספיק לחלוק את המסך עם ג'ון טרבולטה, צ'ארלטון הסטון וארנולד שוורצנגר), טייסון לא השתתף בכמות סדרות הטלויזיה שהיינו מצפים מבחור כמוהו להשתתף. עקב כיכובו ב"משיכה אירוטית", מהסרטים המוקדמים של הבמאי זלמן קינג (פירוט בהמשך) נוכל למצוא את אותו מחלטר בסדרה "יומני הנעל האדומה" (בה השתתפו מאט לה-בלנק וכמובן דיוויד דוכובני) וגם ב"CSI ניו יורק". דווקא את הסדרה בה היה הכוכב ("הרדבול" מ- 1989), איש אינו זוכר. לטייסון חזות אירופאית משהו ולרוב ילוהק בתור דמות אפופת מסתורין, לא פעם בתור הרע. בין היתר תוכלו להיתקל בו בסרטים כמו: "חשיפה מסוכנת", " משחקים בלי הפסקה", הקרב על כדור הארץ" ו"שעת האפס". לטייסון תואר בלימודי תאטרון מאוניברסיטת קורנל והוא מרבה לעשות שייקספיר.

"משיכה אירוטית" – הגיבור

לא רבים יודעים, אך סרטו הראשון של הבמאי הסוטה זלמן קינג ("סחלב פראי", "9 וחצי שבועות") לימים יהווה את ההשראה לשיר של "סקרימינג" ג'יי הוקינס בשם "שרילין פן". אפריל (שרילין פן) היא בחורה דרומית עשירה שאביה הסנטור מנסה לשדכה ללא הועיל. פרי (טייסון) נווד שהגיע לסביבה בטעות, מתברר כבחור מסתורי שלא מכיר בחשיבות לבישת חולצה. המפגש ביניהם מוליד את אחד הסרטים חסרי התסריט שצולמו, אפילו על ידי קינג בעצמו, ודמותו של פרי היא חגיגת קלישאות חבוטות: הוא אינו מתורבת, אך יש לו חכמת רחוב, הוא יודע בדיוק מה אפריל צריכה ואיך לתת לה את זה ורוב רובו של הסרט הוא ממש מסרב ללבוש חולצה. בכל אופן, אם הפעמים המועטות בהן אפריל ופרי החליטו לממש את תשוקתם, הצליחו לגרום למישהו לכתוב שיר, מי אני שאתלונן. שימו לב למילה יובובוביץ' בתפקיד מוקדם.

"שוטר בגן ילדים" - הרע

הבלש הקשוח ג'ון קימבל (ארנולד שוורצנגר) המנסה כבר שנים לתפוס את קאלן קריספ (טייסון) סוחר סמים מסוכן, מגלה את מיקומה של אישתו לשעבר רייצ'ל (פנלופי אן-מילר), שיכולה להעיד נגדו בבית המשפט. קימבל מחליט להסוות את עצמו בתור "גנן מחליף" בגן הילדים בו בנה של רייצ'ל לומד ומגלה כמה קשה להסתדר עם אנשים מעצבנים כאשר אסור להרביץ להם. קאלן הוא לא הרע הטיפוסי לסרטים כאלה. נראה שלמרות היותו פושע רשע, הוא מאוד מחובר לבן האובד שלו (זה שאשתו הסתירה ממנו כל השנים) ולמרות היותו קשוח ועצמאי, הוא לא יכול לעשות כלום בלי רשות מהאמא שלו אלינור (קרול בייקר) שכנראה הכניסה אותו לעולם הפשע. בסופו של דבר, בחירתו של קאלן להחזיק את בנו כבן ערובה, היא זו שמפילה אותו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"בלאק הוק דאון" – החייל ששורד

כמות בלתי נתפסת של שחקני משנה (בתפקיד חיילים) נכנסת למוגדישו ב-1993 למשימה שהייתה צריכה לארוך אולי חצי שעה ובסופו של דבר נמשכה יומיים וגבתה את חייהם של מאות (הרב מקומיים). ובאמת, קל לנו לזכור את טום סייזמור (שנוהג בהאמר) ואת ג'רמי פיבן (שטס במסוק) ואת רון אלדרד (שנתפס במסוק). דווקא את בוש (טייסון) שמופיע לא מעט בדקות הראשונות של הסרט, אנחנו מפספסים מאחר שהוא נפצע באופן קל עוד לפני שמתחיל האקשן האמיתי (שכידוע ימשך איזה שעתיים) ומרותק לבסיס. כך פספס בוש דרמות גדולות, אך הרוויח את חייו. לאלו ממכם שמתקשים לזהותו עם קסדה, ההערה לגבי הציורים המפחידים בספר ילדים מההתחלה, היא שלו.

"אני עצמי ואיירין" – המוכר בחנות

צ'רלי (ג'ים קארי), שוטר בעיירה קטנה ברוד איילנד ננטש על ידי אשתו הנאה לטובת גמד אפרו-אמריקאי ומאז הפסיק להתעמת (תכונה לאו דווקא חיובית לשוטר). שנים מאוחר יותר, כאשר כל העיירה מכירה אותו בתור השוטר שאפשר (ורצוי) להתחצף אליו, לצחוק עליו, ובאופן כללי, לא להקשיב למה שיש לו להגיד, צ'רלי חווה התמוטטות עצבים שמוציאה ממנו את "האנק": אישיות נוספת, הפוכה לחלוטין מזו של צ'רלי. זו נקודת ההתחלה לסרט שהוא לכאורה קומדיה, אך למעשה מגוללת עלילת פשע מורכבת ביותר, שכוללת גננית מופללת (רנה זלווגר), אי סדרים באפ. בי. איי ומלצר לבקן חביב (מייקל באומן) שעלול להיות רוצח סדרתי. אותו לבקן מגיע מאוחר יותר (בעקבות גיבורינו), לחנות כלי נשק ומבקש אקדח והרבה תחמושת. בעל החנות מסביר לו כי יאלץ לחכות 72 שעות ומצליח למכור לו מפה של ניו-אינגלנד במקום. בעל החנות הוא ריצ'רד טייסון, אין המון מה להגיד על הדמות שלו, אבל מעניין מאוד כמה כסף הוא הרוויח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully