וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות התיאטרון נגד משרד התרבות

עינב שיף

29.9.2009 / 13:50

פורום בראשות קבוצת התיאטרון הירושלמי ואנסמבל העתים פנה לשרה ליבנת וטען כי במצב הנוכחי, יש סכנה לקיומן של קבוצות התיאטרון. משרד התרבות: "נכנס ישיבה מיוחדת בעניין"

קבוצות התיאטרון העצמאיות פנו למשרד התרבות והספורט במטרה להילחם באופן שיטת התקצוב שלהן על ידי המשרד. הקבוצות, בראשות אסנת גיספאן, מנכ"לית קבוצת התיאטרון הירושלמי וארז חסון, מנכ"ל אנסמבל העתים, פנו כבר בתחילת יולי לשרת התרבות, לימור לבנת וטענו כי במצב הנוכחי, ישנו איום ממשי על פעילות הקבוצות. זאת, בשל גידול ניכר במספר קבוצות התיאטרון העצמאיות הפעילות בישראל, אשר מוכרות על ידי משרד התרבות אך לעומת זאת התקציב המיועד למטרות פעילות אלו לא גדל בהתאם.

"בכל שנה מצטרפות עוד עשרות קבוצות המוכרות כקבוצות תיאטרון", אמרה גיספאן לוואלה! תרבות, "אך לא ייתכן שיקבלו עוד ועוד קבוצות ללא תמיכה תקציבית מתאימה. אנחנו בפירוש קוראים לעצור את קבלת הקבוצות, או להגדיל את התקציב, אחרת לא נוכל להמשיך לפעול".

על פי נתוני הקבוצות, שהודיעו על הקמת פורום משותף למען המאבק, בין השנים 2006-2009 הוכפל מספר הקבוצות הנתמכות ועלה מ- 7- קבוצות בשנת 2006 ל- 15 קבוצות בשנת 2009. לעומת הגידול, קוצץ התקציב הייעודי ב- 8% משנת 2008. לעומת הנתונים שהעביר הפורום, באתר משרד התרבות ניתן לצפות במודל החלוקה המעודכן לשנת 2007, בו מצוינות 9 קבוצות תיאטרון, ביניהן מפורסמות כמו "תמונע", "קליפה", אנסמבל העתים, קבוצת רות קנר ועוד, אשר זכו לתמיכה כוללת של 6.1 מיליון שקלים.

קבוצות התיאטרון מסווגות כאחת משלוש האופציות התיאטרליות בהן תומך משרד התרבות והספורט, לצד התיאטרון הרפרטוארי (כמו הבימה, בית לסין והקאמרי) ותיאטרון הפרינג'. קבוצות התיאטרון, כמנוסח באתר משרד התרבות, הן "החנית של היצירה התיאטרונית האמנותית החותרת להעמקה ולהרחבה של העשייה הבימתית באמצעות חיפוש אחר גבולות השפה התיאטרונית, הגמשתן והרחבתן".

ממשרד התרבות מסר בתגובה: "משרד התרבות והספורט רואה חשיבות רבה בפעילותן של קבוצות התיאטרון ומעריך את תרומתן הרבה לתרבות הישראלית. התמיכה בקבוצות תיאטרון נעשית על פי קריטריונים ידועים המפורסמים באתר האינטרנט של המשרד. לאחרונה הועלו טענות בנוגע לאופן יישום הקריטריונים, ועקב כך הוחלט בשיחה שהתקיימה בעניין זה עם מנכ"לית קבוצת התיאטרון הירושלמי, אסנת גיספאן, לכנס ישיבה מיוחדת בעניין עם היכנסו של ראש מינהל התרבות החדש לתפקידו, במטרה למצוא פתרונות לבעיות שהתעוררו בתחום זה ולאפשר לקבוצות התיאטרון להמשיך בפעילותן החשובה".

חשוב לציין בנקודה זו כי מינויו של ראש מנהל התרבות המיועד, צח גרניט (עליו המליצה ועדה של השירות הממשלתי), טרם אושר בממשלה, אולם הדבר צפוי להתבצע בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully