וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת אוסקר

עינב שיף

30.9.2009 / 11:49

אוסקר 2010 מציב רף גבוה ל"עג'מי" בקטגורית הסרט הזר. עם סגירת התאריך האחרון להגשת מועמדים (עוד לא הגשתם?), עינב שיף עם התחרות שעושה לנו חיים קשים

אחרי שהאקדמיה לקולנוע זיכתה את "עג'מי" בפרס אופיר ובכך שלחה אותו מטעם ישראל להתמודד על מזלו באוסקר ה-82, הגיע הזמן להרים את העיניים אל המסכים ולראות מי מחכה לה בדרך ללוס אנג'לס.

מחר, 1 באוקטובר, הוא התאריך האחרון לרישום הסרטים הזרים לאוסקר. כ-96 מדינות מוזמנות בכל שנה להגיש את הסרטים הטובים ביותר שלהם להתמודדות בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר. אבל באוסקר - כמו באוסקר וכתוצאה מפסטיבלים בינלאומיים שמתקיימים לפניו - ישנו סימון טבעי של המועמדים החזקים ביותר,

ב- 2 בפברואר, יוכרזו חמשת הסרטים המועמדים לפרס, שיוענק ב-7 במרץ 2010.

בין המועמדים המובילים לחמישייה הפותחת הוא זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן “The White Ribbon" של מיכאל הנקה ו“Mother" של הדרום קוריאני בונג ג'ון הו. שני הסרטים מדורגים גבוה בין בלוגרי קולנוע, כשמאחורי הנקה כמעט-קרב דיפלומטי בין גרמניה ואוסטריה: הנקה גרמני במקור, אך הסרט חתום כהפקה אוסטרית-גרמנית. שתי המדינות קיוו לשלוח את הסרט לאוסקר מטעמן, כשבסופו של דבר גרמניה הקדימה את אוסטריה. על פי פרסומים מדובר על כך שלאוסטרים יש הצלחות רבות בשנים האחרונות בתחום הקולנוע הזר באוסקר (עם הזכייה של "The Counterfeiters" באוסקר 2008 והמועמדות של " Revanche") ולכן לא סביר שהמדינה תקבל מועמדות שלישית. אם כך מועמדות מטעם גרמניה אמורה לפתור את הקונפליקט הדמיוני ולאפשר את הגשת המועמדות של " For a Moment, Freedom", של אראש ריהי, מטעם אוסטריה.

The white ribbon. imdb
גם הנקה, גם פסטיבל קאן, גם מלחמה בין גרמניה לאוסטריה. "The White Ribbon"/imdb

“Mother" של הבמאי המוערך בונג ג'ון הו נתפס גם הוא כאחד המועמדים הודאיים להיכנס לרשימה. הבחירה בסרט כמייצגה של דרום קוריאה דווחה בכל מגזיני הקולנוע הגדולים ברשת, מאחר והועדה הקוריאנית נותנת משקל רב לטעם האקדמיה האמריקאית, לא פחות מאיכות הסרט, כפי שמדווח Screendaily.

מועמדים חזקים נוספים הם זוכה הציון לשבח בפסטיבל קאן, “A Prophet" של הצרפתי ז'אק אודיאר, שזכה לביקורות מעולות בפסטיבל קאן. אודיאר זכה בעבר בפרס ה-BAFTA לסרט הזר הטוב ביותר, פרס דב הכסף בברלין וב-8 בפרסי סזאר על " The Beat That My Heart Skipped" בשנת 2005. גם השנה צפוי הסרט לזכות בפרסי סזאר רבים ולסיבוב נכבד בעונת הפרסים לסרטים הזרים. אולי השנה גם האוסקר יהיה לצידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
A Prophet. imdb
אוסקר ראשון לאודריאר? מתוך "A Prophet"/imdb

הסרט "שם תואר- משטרה" של קורנליו פורומביו מרומניה מוקרן בפסטיבלים רבים וזוכה לשבחים על היותו אחד התוצרים הטובים ביותר של הקולנוע הרומני בשנים האחרונות. הסרט זכה בפרס ה- " Un Certain Regard" בפסטיבל קאן האחרון ויוקרן גם בישראל בפסטיבל חיפה הקרוב.

עוד זוכה בקאן שיכול להגיע לאוסקר הוא “Samson and Delilah", הסרט שגבר על "עיניים פקוחות" בקטגורית מצלמת הזהב בקאן. סרטו של וורוויק ת'ורנטון ייצג את אוסטרליה בתחרות.

חואן קמפנלה הארגנטינאי המוכר מאד בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית (ביים פרקים של "האוס", "רוק 30" וזוכה שני פרסי אמי לשעת צפיית יום) שולח שוב סרט ארגנטינאי לאוסקר, לאחר שהיה מועמד בשנת 2002 עם "בן הכלה". הפעם אולי עם "El secreto de sus ojos" ("The Secret in Their Eyes)".

אולי דווקא ג'וזפה טורנטורה האיטלקי, שכבר זכה באוסקר על "סינמה פרדיסו" המיתולוגי יעשה זאת שוב, עם “Baaria" שפתח את פסטיבל ונציה והפסיד ל"לבנון" של שמוליק מעוז. לפחות מול האחרון הוא לא יתמודד באוסקר.

בגזרת המדינה הזוכה בשנה שעברה, יפן (עם "פרידות"), מועמד " Nobody to Watch Over Me" של ריושי קימיזוקה שלא נחשב לבולט במיוחד בקרב חובבי הקולנוע, בעיקר בשל הסיכוי הקלוש של סרט יפני לזכות בפעם השניה ברציפות בפרס, דבר שקרה בפעם האחרונה בשנים 1987 וב-1988, עם סרטים מדנמרק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שובו של טורנטורה? מתוך "Baaria"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרשימת הסרטים שהוגשו עד כה, מפתיע למדי ש"חלב הצער" של קלאודיה ליוסה הפרואנית טרם הוגש לפרס. מדובר בסרט זוכה דב הזהב של ברלין, שהרשים למדי את המבקרים ועם זאת, טרם הוכרז רשמית כנציג פרו לתחרות.

קיים סיכוי שגם הסרט "הזמן שנשאר" של אליה סולימאן, שזוכה להצלחה רבה בעולם, יהיה מועמד מטעם פלסטין, כפי שהיה "גן עדן עכשיו" בשנת 2005. בכל מקרה ועל כל פנים, בניגוד למועמדות הדי בטוחה של "ואלס עם באשיר" בשנה שעברה, ל"עג'מי" של קובטי ושני (וגם ל"לבנון" של שמוליק מעוז שצפוי להתחרות עם "עג'מי" על משבצת בגלובוס הזהב) צפויה תחרות קשה למדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה הפרואני? מתוך "חלב הצער"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully