וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בפרס ספיר

עינב שיף

1.10.2009 / 12:37

מפעל הפיס וחמשת הסופרים שהגיעו לגמר הגיעו להסדר, במסגרתו יפוצו הסופרים במלוא הסכום, כשחילו הוכר כ"נפגע העיקרי" ויקבל 70 אלף שקלים, לעומת 45 אלף לארבעת הסופרים האחרים

הושג הסדר בין קרן ספיר של מפעל הפיס לחמשת הסופרים שהגיעו למעמד הגמר בתחרות. בהודעה שפרסמו הסופרים אלון חילו, שזכייתו בפרס על ספרו "אחוזת דג'אני" בוטלה, נורית גרץ ("על דעת עצמו"), רונית מטלון ("קול צעדנו"), איריס לעאל ("אש בבית") ואמנון דנקנר ("ימיו ולילותיו של הדודה אווה"), נאמר כי "חמשת הסופרים הנבחרים לפרס ספיר 2009 החליטו, על מנת לסיים את פרשת הפרס ולהתפנות ליצירה ולכתיבה, להסכים להסדר עם מפעל הפיס וקרן ספיר. לפי ההסדר החמישייה הנבחרת לשנת 2009 תפוצה, במלוא הסכום שנועד לפרס, בגין עגמת הנפש שנגרמה לכל אחד מהסופרים הנבחרים על לא עוול בכפם".

הסכום שנועד לפרס הוא 250 אלף שקלים, 150 אלף שקלים לזוכה ו- 25 אלף שקלים לשאר המתמודדים. על פי ההסדר, שהושג באמצעות עו"ד מיבי מוזר, הסכימו הסופרים לחלק ביניהם את הסכום הכספי שנועד לפרס. אלון חילו, שהוכר על ידי עמיתיו כנפגע העיקרי ("כמי שהודעה רשמית בדבר זכייתו בפרס ניתנה ברבים", כפי שניסחו הסופרים) יקבל סכום של 70 אלף שקלים ואילו כל אחד מהסופרים האחרים יקבל סך של 45 אלף שקלים.

ממפעל הפיס נמסר כי "לאחר הליקויים שהתגלו בהליך השיפוט מפעל הפיס היה חייב לנהוג עפ"י כללי מנהל תקינים ולבטל את הליך הבחירה ואת ההכרזה על הזוכה לשנה זו. אנו שמחים שנמצאה דרך לשביעות רצון הצדדים. עתה, אנחנו נערכים להענקת הפרס לשנה הבאה על מנת להמשיך, לחזק ולהעצים את פרס ספיר, שתרומתו לספרות ולסופרים אינה ברת תחליף".

פרשת ספיר, במסגרתה נטען כי הליך בחירתו של אלון חילו לזוכה בפרס ספיר 2009 החלה יום לאחר הבחירה, כשנחשף בוואלה! תרבות כי יושב ראש חבר השופטים, יוסי שריד הכריע בקולו הכפול כי אלון חילו יהיה הזוכה בפרס. זאת, למרות היכרות מוקדמת עם הסופר אשר כללה ערבי השקה משותפים וקרבה משפחתית לעורכת הספר, רנה ורבין. מהוצאת ידיעות אחרונות, שעמדה במרכז ההתקפות על מפעל הפיס נמסר כי "אנו שמחים שהפרשה הגיע לסיומה. מבחינתנו 'אחוזת דג'אני' ואלון חילו הם הזוכים בפרס ספיר".

שריד אמר היום לוואלה! תרבות כי "אינני מבין מה היה מקורה של הפרשה אז וכנראה שמקורה במעיינות מאד עכורים".

לאחר ביטול הפרס החל מחול שדים בין מפעל הפיס לסופרים הזוכים. הסופרים טענו כי מפעל הפיס לא מידבר איתם כפי שהבטיח. בשלב מסוים מינה המפעל שני רפרנטים להידברות עם הסופרים הפגועים, אולם הסופרים טענו כי התהליך בעינו עומד. חילו איים בוועדת החינוך של הכנסת לתבוע את מפעל הפיס, אך לאחר מכן החלה להתמוסס החזית המאוחדת של הסופרים, בשל מחלוקות פנימיות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הפרס לשנת 2009 בוטל לחלוטין, מאחר ובמפעל הפיס לא מצאו לנכון להתחיל בהליך הבחירה מחדש, כפי שרצו בתחילה. בימים אלו יוצא לדרך פרס ספיר 2010 בתקווה לשקם את יוקרתו שנפגעה קשות וכי השנה יוכלו הסופר או הסופרת הנבחרים גם ליהנות ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully