וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בביצה הקטנה שלנו כולם מפחדים על הקריירה"

עינב שיף

2.10.2009 / 7:09

יזהר אשדות חובר למוזיקאי האירי ריק וורוויק במסגרת חגיגות ה-100 לסיבוב ההופעות שלו ומספר לוואלה! תרבות מה הוא חושב על ישראלים

באופן משעשע למדי, את החיבור בין יזהר אשדות לריקי וורוויק, המוזיקאי האירי אותו מארח אשדות בחגיגת הופעות ה-100 של "ריקוד קטן", סיבוב ההופעות של אשדות עם חברי קטיפה שחורה, עשה דווקא מפיק הופעות המטאל ישי שוורץ, לא בדיוק הטיפוס שהייתם חושבים עליו בהקשר של "מה תאמרי". כשאשדות מספר על השושבין, הוא מסביר למה החיבור טבעי כל כך. "אנחנו אנשים שיש להם נטייה לקטלג הכל", הוא אומר. "חושבים 'הנה- ההוא, שומע מטאל, בטח לא אוהב ככה וככה'. אז ישי הוא ידיד שלי ואני חושב שהוא מעריך ואוהב את המוזיקה שלי והוא עשה את השידוך. הוא סיפר לי על ריקי והוא חשב שזה רעיון טוב, אז אני וריקי התחלנו לדבר אחד עם השני בטלפון וחשבנו להקליט ופתאום אני קולט שהבן אדם כבר כמה שעות כאן, אחרי חזרה וזה פשוט מרגיש נפלא".

מה אתה שואב מזה כמוזיקאי?

"תמיד כיף להיפגש עם מוזיקאי אחר, בעיקר עם הוא בא מתרבות אחרת. אני לא אירי וגם הוא, הוא לא אירי כמייצג התרבות האירית. הוא מוזיקאי רוק, הוא בא מצפון אירלנד במקור וזה רק עוד מפגש עם מוזיקאי מקסים".

יש כבר דיבור על ביקור גומלין?

"יש כבר דיבורים, יש גם דיבורים על לשים את השיר שהקלטנו באלבום הבא שלו שהוא אלבום של שיתופי פעולה. לפעמים אני חושב על כמות האמנים ישראלים שפניתי אליהם לשתף פעולה וכמה זה מסובך אצלם, ופה אתה רואה בן אדם מחוץ לארץ שקיבל טלפון, זה מצא חן בעיניו והוא כבר פה להופעות. בביצה הקטנה שלנו, כולם חושבים שאם הם יופיעו עם מישהו אחר זה יהרוס להם את הקריירה ואני אומר, מה כבר יקרה? אנחנו מקובעים, אין מה לעשות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הביקורת הספציפית הזו, דווקא אשדות, מהאמנים המתקדמים ביותר בתפיסת תעשיית המוזיקה, מאמין שאין באמת פערים בין המוזיקאים הישראלים לאלו מחו"ל. "הכל זו הלקאה עצמית שלנו, רגשי הנחיתות הן הפער האמיתי", הוא אומר. "כשאתה מנסה לחקות סגנון מסוים, להיות כמו להקה משפילד, אתה באמת תישמע פחות טוב, כי אתה לא להקה משפילד".

אז מה כן מפריע לאשדות במוזיקה הישראלית? "אני מאד מקווה שאני לא אהיה היחיד שיופיע בימי שישי", צוחק אשדות, מכוון לטרנד הרוחני שאופף את המוזיקה הישראלית לאחרונה. "סתם, איש איש באמונתו יחיה. זה תמיד מפתיע אותי ומעורר חיוך איך דברים כל כך רוחניים הופכים לתופעת עדר וכולם מצטרפים, אבל זוהי דרכו של עולם".

לצד זאת, אשדות מתכונן להכנות לקראת הקלטת אלבום חדש, שבו יפנה בחלקו לטקסטים של משוררים "שאינם בן החיים", כפי שמסביר אשדות. "בוודאי שאלונה (קמחי, אשתו של אשדות, ע.ש) ויהלי סובול יכתבו עבורי שוב, אבל אני מתחיל לקרוא הרבה שירה בזמן אחרון ומחפש השראה שם. אני מאחל לעצמי שאהיה בפרץ אמנותי במסגרתו אצליח ליצור את האלבום הזה".

יזהר אשדות יארח את ריקי וורוויק במסגרת חגיגות ה- 100 ל"ריקוד קטן", עם הופעות שייערכו במועדון הזאפה בתל אביב הערב (2 באוקטובר), מחר במועדון הזאפה בהרצליה וביום א' בפאב האנשו בקרית שמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully