וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 66

אמיר אגוזי

2.10.2009 / 8:06

כולם יודעים שאין מסיבה כמו מסיבת יום הולדת. אמיר אגוזי והקאסט השבועי מחלקים מזל טובים ללייבלים שגדלו בשנה

שנת 2009, תעשיית המוזיקה כפי שנוסדה במאה ה-20 נמצאת בתהליך של קריסה מתקדמת, או לכל הפחות בפני תמורות מרחיקות לכת, ובינתיים אנחנו עם כמה לייבלים איכותיים ואהובים שמצליחים לשרוד למרות הכל וחוגגים כעת ימי הולדת ששווים ציון מיוחד. הרציני מכולם הוא של אנשי ווארפ, שחגיגות ה-20 שלהם מוזכרות כאן לא לראשונה או לאחרונה, ושהוציאו בשבועות האחרונים סדרת אוספים חגיגית – "Warp 20 – Chosen" – 2 דיסקים עם קטעים שנבחרו על-ידי מעריצים באמצעות האתר והמייסד סטיב בקט; "Warp 20 – Unheard" – שכולו קטעים שלא ראו אור לעולם; ו-"Warp 20 – Recreated" – בו אמני הלייבל עושים קאברים לקלאסיקות מהקטלוג. האחרון בעיקר דורש התייחסות, כי כאשר מדובר באלקטרוניקה, קאברים אינם דבר מובן מאליו (הרי בשביל מה המציאו את הרמיקס).

בין אלו ניתן למצוא את ביביו ומירה קאליקס מבצעים את בורדס אוף קנדה, ראסטי בקאבר לאלקטרוידס, ליילה והבורן ראפיאנס לאפקס טווין, ואת לוק וויברט שמופיע כאן בקאסט עם ביצוע היפ-הופי ל-"LFO" הקלאסי של LFO (שבעצמם עשו קאבר לרמיקס שלהם לאוטקרה. חכמולוגים).

Edwin Starr – Easin’ In // Motown

Jhelisa – Friendly Pressure // Dorado // 3:10

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

A Forest Mighty Black – A Friendly Ride on the Pressure Boat // Compost // 6:00

Little Dragon – Feather // Peacefrog // 9:50

Architeq – Into the Cosmos // Tirk // 14:10

Luke Vibert – LFO // Warp // 17:50

Mark E – Gunstone // Endless Flight // 22:20

Floating Points – Vacuum Boogie // Eglo // 27:30

Zomby – Tarantula // Hyperdub // 32:00

Seth Troxler & Matthew Dear – Hurt // Spectral Sound // 35:30

Julio Bashmore – Um Bongo’s Revenge // 40:35

K2 – Annihilate // K2 Beats // 46:00

Sam Redmore – Killing Work // white // 52:40

James Brown – It’s a Man’s World (Parker remix) // Goodgroove // 55:27

Hudson Mohawke – Fuse // Warp // 59:13

Darkstar – Aidy’s Girl is a Computer // Hyperdub // 61:18

Darkstar – Videotape (Radiohead cover) // Planet Mu // 66:15

קומפוסט הגרמנים חוגגים כעת 15 שנות פעילות, ולכבוד כך מוציאים כעת תקליט חדש של A Forest Mighty Black, היוצר שהוציא את שני התקליטים הראשונים בקטלוג הלייבל. הספקטרום המוזיקלי של הלייבל אמנם הצטמצם מעט בשנים האחרונות (או שמא עבר מעין תהליך "מיקוד"), כך שהרפרטואר שפעם כלל ספקטרום רחב שנע בין דאונטמפו ואלקטרוניקה ג'אזית ועד ברייקביט, טכנו והאוס מתמקד כעת בעיקר באחרון, בין אם באמצעות סדרת התקליטים המצליחה קומפוסט בלאק או תת הלייבל Drumpoet Community. תקליטון יומולדת זה גם טומן בחובו הפתעה נוספת ששולחת אותנו היישר לשנות ה-90 המוקדמות, והוא רמיקס דיסקו איטי לקלאסיקת הטריפ-הופ של ג'ליסה, "Friendly Pressure".

הצעיר מבין החוגגים הוא הלייבל הייפרדאב של ידידנו קוד 9, שחוגג כעת 5 שנות באסים עתידניים ושוברי מוסכמות עם סדרת תקליטים ואוסף כפול שבו דיסק אחד עם כמה מלהיטי הלייבל לצד אחד שכולו קטעים חדשים של אמניו השונים (Zomby, Joker, Burial), וכן כמה חברים קרובים (כמו Martyn ו-Mala, שאלו קטעי הבכורה שלהם בלייבל). משם לקוח "טרנטולה" המשגע של זומבי שמופיע כאן ממש באמצע המיקס, וכן "Aidy’s Girl is a Computer" של Darkstar שלקראת הסוף - פנינת גאראג' מלנכולית שכבר צברה הייפ רציני עוד בטרם ראתה אור (הסינגל המלא יצא גם עם רמיקס מפתיע של סנסציית ההאוס הצעירה מדטרויט קייל הול). ואם כבר הזכרנו קאברים ואלקטרוניקה, אז לא יכולתי שלא לכלול גם את הקאבר של אותם דארקסטאר ל"וידאוטייפ" של רדיוהד, שהופיע לאחרונה באוסף "Wild Angels" של שדרנית הבי.בי.סי מארי אן הובס, שאין הולם ממנו לסיום פרק.

שווים אזכור

"Vacuum Boogie" הנהדר של פלואטיג פוינטס, זה שאחראי ל"Love Me Like This", אחד מהסינגלים האוהבים עלינו השנה, מתוך אי.פי חדש בלייבל של שדר Rinse FM אלכסנדר נאט.

"Hurt" המהפנט של סת' טרוקסלר, נער הפלא החדש של עולם ההאוס-טכנו, ביחד עם נער הפוסטר הוותיק מת'יו דיר.

הפאנק השתגע: "Killing" של התפוחים זוכה למש-אפ מעניין ושמח עם הא-קפלה של "Work" של מאסטרס אט וורק, גב-אל-גב עם ג'יימס בראון בגרסת דאבסטפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully