וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לאוסקר הזר

ענת קם

2.10.2009 / 15:41

נסגרה רשימת הסרטים שנשלחו להתמודד על מקום בחמישייה הסופית של קטגורית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע. חמשת הסופיים יוכרזו בתחילת פברואר

רשימת הסרטים מתוכם ייבחרו חמשת המועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר נסגרה הבוקר (שישי) עם 62 סרטים, בהם "עג'מי" הישראלי שזכה בשבוע שעבר בפרס אופיר. חמשת המועמדים הסופיים יוכרזו ב-2 בפברואר והפרס יוענק ב-7 במרץ 2010. בין הסרטים המועמדים השנה ישנו "חלב הצער" של קלאודיה ליוסה מפרו, שזכה בפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין וזכה לביקורות מהללות. כמו כן ישנו "הסרט הלבן" של מיכאל הנקה מטעם גרמניה, שזכה בפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן האחרון ועמד במרכז מחלוקת בין גרמניה ואוסטריה, שהיו שתיהן שותפות להפקתו ורצו כל אחת לשלוח אותו מטעמה. אוסטריה, שזכתה באוסקר לפני כשנתיים עם "הזייפנים" שגבר על "בופור" הישראלי, תשלח לבסוף את "חירות, לרגע" של אראש ריאהי.

סרטים נוספים הם "נבואה" של ז'אק אודיאר שמועמד מטעם צרפת. הסרט זכה לאהדת המבקרים ולציון לשבח בפסטיבל קאן האחרון. "שם תואר – משטרה" של הבמאי קורנליו פורומביו מועמד מטעם רומניה והוגדר על ידי מבקרי הקולנוע כאחד הסרטים הטובים שהפיק הקולנוע הרומני בשנים האחרונות. "אודות אלי" של הבמאי אשגאר פארהאדי מועמד מטעם איראן. פארהאדי זכה בפרס דב הכסף על בימוי הסרט בפסטיבל ברלין האחרון. סרט נוסף שזכה לביקורות נהדרות ולפרס בפסטיבל קאן האחרון הוא "אימא" של בונג ג'ון-דו המועמד מטערם קוריאה.

יפן, זוכת האוסקר בשנה שעברה עם "פרידות" שגבר על "ואלס עם באשיר" הישראלי, שלחה השנה את "אין איש לשמור עליי" שלא נחשב למועמד מוביל בקטגוריה. שוודיה שלחה השנה את "לא בהתנדבות" שזכה בפרסים שונים בפסטיבלים בשטוקהולם, בריסל, מילאנו ועוד. “באריה" של במאי "סינמה פרדיסו" ג'וזפה טורנטורה, הסרט שפתח את פסטיבל ונציה לפני כחודש, הוא המועמד של איטליה בתחרות. אוסטרליה תשלח את "שמשון ודלילה", שזכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן וגבר על "עיניים פקוחות" הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully