וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל smallבמה יוצא לדרך

ענת קם

5.10.2009 / 10:43

פסטיבל התיאטרון של תלמידי אוניברסיטת תל אביב יתקיים השנה בצל הקיצוצים החריפים. יו"ר אגודת הסטודנטים: "במת הפסטיבל היא פלטפורמה יחידה במינה להתנסות עבור האמנים"

פסטיבל Smallבמה, פסטיבל התיאטרון של הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, יתקיים השנה בפעם השמינית בצל בעיות התקציב הקשות של האוניברסיטה ועל רקע האיומים על סגירת החוג לתיאטרון. הפסטיבל יתקיים בשבוע הראשון ללימודים במשך חמישה ימים, בין התאריכים 18-22 באוקטובר. הפסטיבל מופק על ידי החוג לאמנות התיאטרון בשיתוף אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, והוא במה ייחודית ליצירה מקורית. רובו מבוסס על כוחות יוצרים מחוגים שונים באוניברסיטה, סטודנטים ובוגרים. השנה יועלו שבע הצגות מקוריות בשני מקבצים בערב במשך חמישה ימים.

בפסטיבל השנה יוצגו שבע הצגות שאחת מהן תיבחר על ועדה אמנותית להופיע במסגרות פרינג' מחוץ לאוניברסיטה. אורך כל הצגה אינו עולה על 40 דקות. ההצגות המתמודדות הן "גלידה ואנטרקוט" שכתב וביים אלון מרקוס, "דרושה תאורנית" שכתבה וביימה גילית הולס, "החיים בזבל" של טל לאופר בבימוי אסף בלאו, "המיתוס של." שכתב וביים ערן טובול, "קיינס" של עדי חבין, בבימוי שרית הררי, "מלאכת המשורר" שכתב נמרוד עמית וביימה לילך יוסיפון ו"ספירת מלאי" שכתבה נאוה קרסניקר, וביימה אירית רצ'בסקי. בשנה שעברה נבחרה ההצגה "צוצי" של עודד ליפשיץ שעדיין מציגה בתיאטרון תמונע.

פסטיבל Smallבמה נוסד כדי לאפשר לסטודנטים לחשוף את המחזות שכתבו ולהציג אותם על במה מקצועית. עם השנים עשה לו הפסטיבל שם בשדה התיאטרון הישראלי למרות תקציבו הקטן. הדגש בפסטיבל השנה הוא על רב-תחומיות באמנות, ובין המחזאים המשתתפים ישנם סטודנטים מהחוג לתיאטרון, החוג לקולנוע, החוג לספרות והחוג להיסטוריה, אשר חברו לבימאים ולשחקנים מהחוג לתיאטרון ויצרו שיתופי פעולה מגוונים.

במסגרת האירועים המיוחדים יתקיים במקום אירוע חוצות ובמהלכו יועלו בחללים אלטרנטיביים בבניין מקסיקו ובסביבתו מגוון של עבודות וידאו-ארט, סאונד, אמנות פלסטית, מחול ומוזיקה, ואף תתקיים תחרות צילומים. התחרות, שתיקרא "מקסיקו: מקרה מבחן", תכלול צילומים של בנין מקסיקו, הבניין ללימודי אמנויות באוניברסיטה. הצילומים יוצגו במהלך כל ימי הפסטיבל בבנין מקסיקו וביום האחרון שלו תיבחרנה שלוש התמונות הזוכות.

צוות הפסטיבל כולל את המנהלת האמנותית הלית מיכאלי, המפיקה אלה דן, הדרמטורגית דפנה קרון והמעצבת נעמה גליקסמן. ההצגות נבחרו על-ידי צוות הלקטורים שכלל את לירון ליבסקינד, שלומי ליברמן וצחית שפרן.

שחר בוצר, יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב: "פסטיבל smallבמה הוא אחד ממיזמי הדגל של יצירה סטודנטיאלית בישראל. אגודת הסטודנטים גאה להפיק זו השנה השמינית את הפסטיבל, כחלק ממאמצינו לעודד ולתמוך ביצירה צעירה ומקורית. עשייה אמנותית של סטודנטים מתאפיינת בנועזות, בחדשנות ובפריצת גבולות, ובשנים בהן הפקולטה לאמנויות סובלת מקיצוצים חסרי שחר במת הפסטיבל משמשת פלטפורמה יחידה במינה להתנסות והעצמה עבור האמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully