וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמצה" ברשימה הסופית של האוסקר האירופאי

עינב שיף

6.10.2009 / 20:01

הסרט של יואב שמיר השנוי במחלוקת נכנס לרשימה הסופית של המועמדים לפרס האקדמיה האירופאית לקולנוע, כך נודע לוואלה! תרבות

בימים אלו מתגבשות הקטגוריות הסופיות לקראת טקס הענקת הפרסים מטעם האקדמיה האירופאית לקולנוע, הידוע גם כ"האוסקר האירופאי". "עג'מי", כבר בפנים בקטגורית התגלית האירופאית, כפי שדיווחנו לכם כאן לראשונה, וכעת נודע לוואלה! תרבות כי "השמצה", סרטו של יואב שמיר, נכנס לרשימה הסופית בקטגוריה הדוקומנטרית. עוד נודע לוואלה! תרבות כי סרטו של שמיר מיועד להפצה בארצות הברית החל מה-20 בנובמבר.

"השמצה" של יואב שמיר פתח את פסטיבל דוקאביב האחרון ונכח גם בפסטיבל טרייבקה במאי האחרון, אז לכד את תשומת לבו של יוצר הדוקו והאקטיביסט, מייקל מור. "מדובר בסרט אמיץ ונועץ באופן יוצא דופן", אמר מור למנהלי הפסטיבל שהעבירו את המסר לשמיר.

"השמצה" עוסק בשימוש בנושא האנטישמיות במערך ההסברתי, הדיפלומטי והחינוכי של מדינת ישראל. הסרט מלווה את אנשי "הליגה נגד השמצה" האמריקאים, קבוצת תלמידים במשלחת לפולין וכמה אקדמאים בכירים בארצות הברית שסבורים כי המושג "אנטישמיות" מנופח מעבר לכל פרופורציה על מנת לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל.

שמיר זכה בעבר להכרה של תעשיית הקולנוע עבור סרטו התעודי "מחסומים" משנת 2004, שתיעד את אורך החיים של חיילים ותושבי השטחים בצל מחסומי צה"ל באזור. שמיר זכה גם במקום הראשון במספר פסטיבלים לסרטי תעודה בזגרב, ברצלונה, קנדה ועוד. "5 ימים", סרט תיעודי נוסף של שמיר המתעד את פינוי רצועת עזה הוקרן בפסטיבל "סאנדנס" היוקרתי בשנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully