וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי מנטל זוכת פרס בוקר

6.10.2009 / 23:07

הסופרת, שהיתה מועמדת בטוחה לזכייה הביסה עם ספרה "Wolf Hall" את המתחרה החזק שלה, ג'. מ. קוטזי, שזכה בפרס פעמיים בעבר

הילרי מנטל היא זוכת פרס מאן בוקר, כך הוכרז הערב (ג') באנגליה. מנטל נבחרה מבין 6 סופרים שהגיעו לרשימת המועמדים הסופית, ביניהם חתן פרס נובל ג.מ. קוטזי שזכה בפרס פעמיים בעבר (על "חרפה" ו"חייו וזמניו של מיכאל ק'") והתחרה השנה עם ספרו, "Summertime" וסוזאן דאפי, הכותבת תחת השם איי.אס ביאט, עם הספר "The Children's Book". גם דאפי זכתה בפרס בעבר. מנטל תזכה בפרס כספי של 50 אלף פאונד.

עלילת ספרה של מנטל מתרחשת ב-1952 ומספרת את סיפורו של המדינאי האנגלי תומס קרומוול, הרוזן הראשון של אסקס, על רקע שושלת טיודור. מנטל בילתה 5 שנים בכתיבת הספר ובימים אלה עובדת על ספר המשך. ג'יימס נוטי, שדרן ה-BBC הוותיר ויושב ראש חבר השופטים אמר: "הילרי מנטל העניקה לנו רומן מודרני יסודי המתרחש במאה ה-16. ל'Wolf Hall' יש נראטיב סוחף שמאיר מכל דף בזוהר בוהק ובפרטים מהפנטים".

פרס מאן בוקר הוא אחד הפרסים החשובים בעולם הספרות ברחבי העולם, ובבריטניה בפרט. הפרס מוענק מאז 1968 ובין הזוכים בו נמנים אייריס מרדוק, סלמאן רושדי, קאזואו אישיגורו ועוד. הפרס מוענק לסופרים בריטיים, אך קיימת קטגוריה בינלאומית לסופרים שתרמו ליצירה הספרותית בעולם ושיצירותיהם תורגמו לאנגלית. במאי השנה זכתה בקטגוריה הבינלאומית הסופרת הקנדית אליס מונרו. כמו כן, פרס בוקר הוא הפורמט עליו מבוסס פרס ספיר הישראלי. כל אחד מששת המועמדים זכה ב-2,500 פאונד ומהדורה מעוצבת לספרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully