וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להרוג דבורה" זכה בפסטיבל חיפה

7.10.2009 / 10:46

הסרט הקצר של שרון מימון וטל גרניט בכיכובם של רמי הויברגר ודביר בנדק, זכה בפרס הגדול ביחד עם שלושה סרטים נוספים. מולי שפירא זכה בפרס מיוחד

אמש הוענקו בפסטיבל חיפה פרסים במסגרת תחרות הסרטים הקצרים וסרטי האנימציה. בתחרות השתתפו השנה 23 סרטים קצרים ו-23 סרטי אנימציה קצרים.

בתחרות הסרטים הישראלים הקצרים על שם שרון עמרני בסיוע קרן מקור לקולנוע וטלוויזיה, הוענקו פרסים לשני סרטים; הפרס ליוצר עצמאי בסך 12,000 ש"ח הוענק לסרט "להרוג דבורה" של שרון מימון וטל גרניט בכיכובם של רמי הויברגר ודביר בנדק. "סרט קצר, קוהרנטי ומעניין המבוסס על רעיון מבריק" נימקו השופטים, דר' גילה שחר, צביקה אורן ואורי קלאוזנר, "מסופר בשפה קולנועית מרעננת ומפתיעה, משוחק במשחק קיצבי וסוחף. סרט מצחיק, עצוב אבל בעיקר סרט שמעורר הרבה מחשבה".

ציון לשבח בקטגוריה העצמאית הוענק לבן חכים ולסרט "מעלית" שמתאר שני אנשים שנתקעים במעלית בניין דירות ישן והמחלצים מבוששים לבוא.

פרס לסרט שהופק במסגרת בית ספר לקולנוע הוענק למרגריטה בלקלב מסם שפיגל על "הסיפור על יונה והעץ העצוב". בלקלב זכתה ב-8,000 ש". חבר השופטים ציין שבלקלב "השכילה לתאר תמונת עולם שהיא אומנם אישית ואינטימית אבל גם אוניברסלית ומעוררת הזדהות".

פרס אלי גלפנד לסרט אנימציה קצר הוענק לסרט "בעלת הנס" של מיכל אבולעפיה ומורן סומר שזכו ב-5,000 שקלים. חבר השופטים נימק את ההחלטה: "היוצרות בראו בסרטן מציאות קסומה של מרכיבים תרבותיים שהם בו זמנית מקומיים ואוניברסליים, מרגשים וקומיים כאחד".

בנוסף לפרסים עבור הסרטים הקצרים קיבל איש גלי צה"ל מולי שפירא את פרס הפסטיבל על תרומה לקידום התרבות והאמנות מעל גלי האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully