וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהילה" המקורי נגד "פיים" החדש

7.10.2009 / 13:44

"הגרסה החדשה היא עלבון לזכרם של אלה שהיו מעורבים בהפקת המקור" - כך אומר סר אלן פרקר, הבמאי של שובר הקופות שהגדיר את שנות ה-80

"פיים", העיבוד החדש לסרט שבמידה רבה הגדיר את שנות ה-80, מעורר אמנם רגשות מעורבים בקרב צופי הקולנוע, אבל על אדם אחד אפשר לומר במפורש שהוא מאוכזב – הבמאי של הסרט המקורי, סר אלן פרקר.

בעוד שבמאי הסרט החדש, קווין טנצ'רון, סיפר בראיון שקיים לאחרונה כי המפיקים קיבלו את ברכתו של פרקר לפני שיצאו לדרך, פרקר עצמו טוען שמעולם לא נועצו בו ושהוא מזועזע מהפרויקט "הנורא", כלשונו.

"לא קיבלתי שיחת טלפון אחת מאף אחד בנוגע לעיבוד החדש", אמר פרקר לעיתון "טלגרף" הבריטי. "לא מהאולפנים ולא מהמפיקים. אף אחד לא דיבר איתי על זה ולומר שכן דיברו זה פשוט שטות מוחלטת".

"אני מרגיש שהסרט הוא במידה רבה שלי", הוסיף. "במשך חודשים ביליתי עם הילדים בבית הספר ואז במשך שנה עסקתי בעשיית הסרט עצמו. אתה עושה את העבודה ועושה אותה הכי טוב שאתה יכול ומנסה להגן עליה. אבל אז, בגלל שהזכויות הם של האולפנים, כמו במקרה של כמעט כל סרט אמריקאי, הם יכולים לעשות עיבוד מחדש. זה מעצבן באופן שאי אפשר לתאר. אין עוד תחום באמנויות שבו אפשר לעשות כזה דבר. זה מרגיש כאילו שודדים אותך. אבל זו המציאות מבחינת הנימוסים בהוליווד וחוקי זכויות היוצרים בארצות הברית".

באשר לסרט עצמו, פרקר טוען שהוא עלבון לזכרם של אלה שהיו מעורבים בהפקת הסרט המקורי ושמתו מאיידס, ביניהם ג'ין אנתוני ריי, השחקן שגילם את לירוי, והתסריטאי, כריסטופר גור. פרקר אף שוקל להגיש תביעה משפטית נגד השימוש של האולפנים בלוגו של הסרט המקורי – אחד הדברים יחידים שלאולפנים אין את הזכויות עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully