וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדה סוף

דרור רפאל

8.10.2009 / 7:14

זוכת פרס נובל, פרופסור יונת, היא הסוזן בויל של של הכימיה: ברגע שהיא מצליחה, כולנו תופסים עליה טרמפ. דרור רפאל מחכה לאוטובוס

מי את בכלל, פרופסור עדה יונת?

פרופסור עדה יונת זכתה בפרס נובל לכימיה. עד היום לא שמענו עליה, והיא פה לידנו. למדה בירושלים ועובדת ברחובות. מרצה וחוקרת. לא היו עליה כתבות בטלוויזיה, אף אחד לא התחקה אחרי מחקריה ופריצות הדרך שלה. איש לא יודע עליה, ולא על הריבוזום שאותו פיצחה. אם היינו יודעים, אולי היינו מפצחים לבד.

לא צריכה להיות כאן גאווה ישראלית. אם עדה הייתה עוברת לידנו ברחוב, לא היינו מזהים. כי הכל אצלנו צריך להיות סקסי, והיא לא סקסית. היא לא מאוד יפה ולא מטופחת וסידור השיער שלה תמוה. היא סוזן בויל של הכימיה. היא ההפך מכל התרבות השלטת בארץ. השם שלה שונה, אחר, ישן. עדה יונת היא כל מה שאנחנו לא, ולא נהייה אף פעם. ישראל תפסה טרמפ אמריקאי במנהרת הזבל והטראש ועדה יונת היא זרקור שמאיר שאפשר גם אחרת. אפשר להיכנס למעבדה במכון ויצמן, ולצאת משם גם מפורסמת, גם מוערכת וגם עשירה.

אין לנו זכות לחוש גאווה. פרס הנובל שבו זכתה הוא שלה. מי שלא היה שם, לא תמך בה ולא הכיר אותה, לא יכול להרגיש חלק מהפרס שקיבלה, רק לעשות עם עצמו חשבון נפש.

למה כאמל חטיב שונא יהודים שחורים?

סגן יו"ר התנועה האיסלמית, כאמל חטיב, איש סימפטי וחיובי בפני עצמו, אמר שלא יתכן ששוטר אתיופי, כושי, הוא שימנע ממוסלמי להתפלל במסגד אל אקצה. זו כבר קומה שנייה של היעלבות. חטיב נעלב ויש לו דרישות. אם עוצרים אותו – שאלה לא יהיו כושים. ואם כושים - אז לא עם נחיריים רחבים, ואם נחיריים רחבים, אז ללא שפתיים תפוחות, ואם שפתיים תפוחות אז שלא ישמעו ראפ וירקדו ברייקדאנס. יש גבול להשפלה שהוא צריך לעבור כדי ללכת להתפלל, ולקרוא בקוראן שאגב כתוב בו בסורה 5, פסוק 21 ש"רק ליהודים יש זכות אלוהית על ארץ ישראל"! אופס. כאמל חטיב, מי שיעניש אותך זה מוחמד, ולא שוטר אתיופי.

כמה שאלות לסיכום פסטיבלי סוכות

כמה סיפורים יש עוד ליוסי אלפי כדי להחזיק כל שנה פסטיבל?כמה שחקנים מובטלים הופיעו בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר? כמה כסף עשתה משפחת בנאי בסוכות? כמה כבאים היו בפסטיבל ערד אחרי למידת הלקחים? (שניים), כמה מעניין היה בפסטיבל הפפריקה והאם אף אחד לא הרגיש שחסר קצת אוכל ליד התבלין? כמה חנונים הילדים שהלכו לפסטיבל מדע ימי ברופין? וכמה חנונים נשארו כדי ללכת לתחרות הפאזלים בכפר סבא? למה צריך לנסוע לנמל תל אביב ולראות במסך מיוחד עם טכנולוגיה משוכללת את עינת שרוף שרה מהטיימס סקוור, בזמן שכשהיא מופיעה פה בפלאקה אנחנו נמנעים מללכת?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

איך אסי עזר נבחר לרשימת ההומואים המשפיעים?

אסי עזר נבחר לאחד מההומואים המשפיעים בעולם. לא פחות. המגזין אאוט בחר ב-100 הגייז המשפיעים בעולם, בין השאר נבחרו פדרו אלמודובר וגם הישראלים איתן פוקס, עברי לידר ואסי עזר. מעבר לזה שעזר הוא חמד, לא ניכרת השפעה שלו. להיפך, הוא יותר מושפע ממשפיע. הוא מחקה את תנועותיו של האח הגדול שלו, ארז טל, ומנסה להיות כמוהו. אלמודובר השפיע, הסרטים שלו הם אבן דרך בקולנוע העולמי, עברי לידר קונה לו שם של מוזיקאי מחונן בארץ ובחו"ל, אבל אסי עזר? הוא לא כתב, לא יצר, לא יזם ולא הלחין. הוא הומו שמגיש תוכנית בפריים טיים. הוא פסיבי. אלמודובר ועברי לידר הם אקטיביים. הם יצרו יש מאין. הם השפיעו. פרופסור עדה יונת השפיעה, יצרה המציאה ופרצה דרך בתחום החלבונים. מה אסי עזר יודע בכלל על חלבונים? (לא כאלה..)

זה הצומת, צריך להחליט: להיות מושפע מעזר או להתחיל לסגוד לעדה, מה עדיף, ידוען או מדען?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully