וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו: זוכים ומהומות

9.10.2009 / 10:27

ההצגות "אבו אובו בשוק הקצבים" ו"הבית של מתוקו" חלקו את הפרס הראשון אבל המהומה באה דווקא מכיוון זוכת פרס ראש העיר "מילות מפתח"

אמש הוכרזו ההצגות הזוכות בפסטיבל עכו 2009. חבר השופטים של הפסטיבל - בראשות פרופ' אבי עוז ועמו גבי אלדור, האמן חוני המעגל, השחקנית חאולה דיבסי והשחקן ג'וש שגיא - ביקש לציין את הרמה הגבוהה של ההצגות המתחרות השנה ובחר להעניק את הפרס הראשון על סך 20,000 שקלים לשתי הצגות: "אבו אובו בשוק הקצבים", על פי המחזה של אלפרד ז'ארי, בעיבודו ובבימויו של פרנסואה אבו סאלם ו"הבית של מתוקו", מאת ובבימויו של משה מלכא.

פרס ראש העיר, על סך 10,000, הוענק גם הוא ל-2 הצגות: "סימטאות לוחשות" מאת פאבלו אריאל ובבימויו ו"מילות מפתח", מאת אלדר גלאור ובבימויו של מרטין מוגילנר.

במהלך נאום הזכייה של גלאור פרצה מהומה בקהל לאחר שהאחרון החליט לקרוא על הבמה מכתב שנכתב על ידי אחד מצופי ההצגה. ""אינני מאמין יותר בציונות ואינני רוצה להיות חלק מהמדינה הפאשיסטית הזו", כתב הגבר בן ה-95. משסיים גלאור להקריא את המכתב אמר מעל הבמה כי "הכיבוש משחית" וציין כי זהו המסר של ההצגה "מילות מפתח" שכתב.

בקהל נשמעו צעקות בנוגע לשמאלניות הפסטיבל ואל הבמה התפרץ חבר הפקה בהצגה אחרת בפסטיבל שטען כי זו "בושה וחרפה" היות ומדינת ישראל מממנת את הפסטיבל ועל כן אין ליוצרי ההצגות הזכות לצעוק שאין למדינה צידוק. ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הגיב לדברי הזוכה והקהל: "אלה רק מילים", אמר. "למה להתעצבן?".

ובכל זאת, בסיומו של הפסטיבל הוענקו פרסים נוספים להצגות המשתתפות. ציון לשבח הוענק לשחקנית עינת ויצמן על תפקידה ב"ג'ננה", לשחקן ביינה גטהון על "הבית של מתוקו" וכן ציון לשבח על עבודת צוות לשחקני " חוויה מתקנת" יצירתם של אביגיל רובין ויואב ברתל. כמו כן ניתן ציון לשבח לעופר עמרם על הכוריאוגרפיה בהצגה "סנטוריום".

על התקרית אמר מנכ"ל הפסטיבל, אלברט בן שלוש: "ההצגות נבחרות על ידי מנהלים אמנותיים וזו החלטה בלעדית שלהם מה יוצג. התפקיד שלנו הוא לשרת את האמנים בהיבט הלוגיסטי הההפקתי. אם אמן בטקס ההכרזה על הזוכים אמר משהו נגד המדינה, אין לנו שליטה על זה. אם מישהו מרשה לעצמו להשמיץ את מדינת ישראל שתומכת בפסטיבל אנחנו לא יכולים לסתום לו את הפה".

על הצד החיובי של הפסטיבל הוסיף בן שלוש: " פסטיבל עכו, שחגג השנה 30 שנה עם מופעים בינלאומיים וישראליים, היה אחד מהצבעוניים והססגוניים שהיו אי פעם בעכו, ניתן לומר שהשנה התקיימו שני פסטיבלים; האחד, פסטיבל הצגות והפקות מקוריות מהארץ ומהעולם, שהועלו בחללים ובאולמות השונים והשני, פסטיבל לתיאטרון רחוב, שעלה ברמתו ובכמות המופעים על
כל פסטיבל אחר במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully