וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמש שעות מפריז" זכה בפסטיבל חיפה

עינב שיף

10.10.2009 / 21:30

סרטו של לאון פרודובסקי הוכתר כסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל ותסריטאיו זכו בפרס "תגלית הפסטיבל". עפר שכטר הוא השחקן הטוב ביותר, "סוררת" זכה בפרס הסרט התיעודי

"חמש שעות מפריז" הוא הזוכה הגדול של פסטיבל חיפה ה-25 שננעל הערב (שבת) בטקס חגיגי. סרטו של לאון פרודובסקי בהפקת חיים מקלברג, אסתי יעקב-מקלברג, משה אדרי ולאון אדרי זכה בפרס קרן תרבות חיפה לסרט העלילתי הטוב ביותר, בשווי 100,000 שקלים. "הרגשנו כי זהו סרט מאוד מתוחכם עבור במאי שזהו סרטו הראשון", קבע חבר השופטים בראשות אורח הכבוד של הפסטיבל, השחקן אליוט גולד. "הסגנון השנון והעדין והדרך בה הוא עוסק במורכבות היחסים המודרניים הללו יצרו סיפור שמקסים ומציע לקהל עומק רב. הסרט מציג הופעות משחק מעודנות ותשומת לב מעמיקה לפרטים, ואנו מאמינים כי הוא יכבוש את לבבות הצופים, כפי שכבש את שלנו".

"חמש שעות מפריז" גבר על "$9.99" המדובר של תתיה רוזנטל, "פובידיליה" של יואב ודורון פז, "ציון ואחיו" של ערן מרב, "בנא" של ניב קליינר ו"היו לילות" של רוני ניניו.

סרטו של פרודובסקי עוסק במפגש בין נהג מונית בת-ימי חובב מוזיקה צרפתית, הפוגש מורה למוזיקה וביחד השניים, למודי אכזבות מחייהם, מוצאים נחמה זה בזרועות זה. תסריטאיי הסרט פרודובסקי וארז קו-אל אף זכו בפרס "תגלית הפסטיבל" בסך 30,000 שקלים. "התסריט של 'חמש שעות מפריז' כתוב בפשטות אך מכיל רבדים עמוקים ומגוונים", קבעו השופטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלנה ירלובה ודרור קרן בסרט "חמש שעות מפריז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקנים הכי טובים

בפרס השחקן המצטיין של הפסטיבל בסך 10,000 שקלים זכה עפר שכטר על תפקידו ב"פובידיליה" של יואב ודורון פז. "שכטר, הידוע בעיקר בזכות תפקידיו הטלוויזיוניים הרבים והופעותיו הקומיות, מציג דרך תפקיד זה צד חדש לקשת התפקידים שלו", קבעו השופטים. "נוכחותו האינטנסיבית על המסך שבתה את ליבנו והוכיחה כי יש לו הרבה מה להציע לעולם הקולנוע בעתיד."

פרס השחקנית המצטיינת בסך 10,000 שקלים הוענק במשותף לדאנה איבגי ומאיה כהן, על משחקן ב"היו לילות" של רוני ניניו. "הגענו להחלטה על הפרס לאחר התבוננות בתפקיד מורכב במיוחד. התפקיד דורש מהקהל להאמין כי ילדה מסוגלת בו זמנית לאהוב את ההורה שלה אך גם לכעוס עליו", הסבירו השופטים את ההחלטה. "במקרה זה, העבר משפיע על ההווה ומצאנו כי לא ניתן להפריד בין השניים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכטר ואפרת בוימולד בסרט "פובדיליה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התיעודי הכי טוב

פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל, על סך 40,000 שקלים, הוענק ל"סוררת" של ענת צוריה, בהפקת צוריה וסיגל לנדסברג. הסרט העוסק בצעירות חרדיות אשר נדחו את על ידי החברה ממנה צמחו ומנסות לשוב ולתעד אותה.

חבר השופטים - שכלל את הבמאי זוכה פרס אופיר, רן טל ("ילדי השמש", "עמוס גיתאי מחפש את הכרמל"), הבמאית, העורכת והמפיקה נואית גבע ומפיקת הקולנוע והטלוויזיה שולה שפיגל - קבע כי הפרס מגיע ל"סוררת" על "המחויבות הטוטאלית של יוצרת הסרט להביא עולם מושתק ומטריד אל המסך בעבודה קולנועית מרתקת. על הצילום המרשים של רוני כצנלסון, העריכה המופלאה של ערה לפיד ועבודת הסאונד המדויקת של אלכס קלוד."

הסרט "אסמר" של איריס רובין זכה בציון לשבח בקטגוריה התיעודית. חבר השופטים קבע כי סרטה של אסמר "מספר בכישרון וברגישות דוקומנטרית את סיפור האהבה של הוריה בפרספקטיבה של הזמן. ציון זה ניתן על יכולתה של הבמאית להביא למסך רגעים אנושיים-אינטימיים-טעונים בעידון, איפוק ואמפטיה החושפת את מורכבות חייהם, בכבוד האנושי לו ראוי גיבור מסך דוקומנטרי."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "סוררת" של ענת צוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הים- תיכוני הכי טוב

פרס "עוגן הזהב" לקולנוע ים תיכוני הוענק לסרט התורכי "מחרוזת התפילה" של מחמוט פאזיל ג'ושקון, העוסק במערכת יחסים בין גבר מוסלמי ואשה נוצרייה באיסטנבול. "הסרט נגע בכולנו במקוריותו ובכנותו, בטוהר המבני שלו ובאוניברסליות של תכניו, שחוצים את כל הדתות והגבולות", קבע חבר השופטים שכלל את אמנית האנימציה הצ'כית מיכאלה פבלטובה, הבמאי הישראלי רפאל דנג'רי, איש הקולנוע חורחה גורביץ' ומנהל פסטיבל הקולנוע הישראלי באיטליה וחבר הנהלת פסטיבל הקולנוע בירושלים דני מוג'ה.

חבר השופטים העניק פרס גם ל"הזמן שנשאר – כרוניקה של נוכח נפקד" המדובר של אליה סולימאן. "החזון של אליה סולימאן מעצים באופן בורלסקאי את הויכוח על הקונפליקט שנמשך זמן רב מדי. הבמאי מצליח להעביר את המסר הדרמטי המרכזי ובו זמנית לגרום לנו לצחוק", נימקו השופטים את הבחירה בסרט המוקרן בהצלחה בפסטיבלים ברחבי העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "הזמן שנותר - כרוניקה של נוכח נפקד" של אליה סולימאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבמאי החדש הכי טוב

תא מבקרי הקולנוע הבינלאומי פיפרסקי העניק את הפרס לבמאים חדשים לאנדרי קרז'נובסקי, במאי הסרט "חדר וחצי". קרז'נובסקי, בן ה-70, עמל על סרט הבכורה שלו באורך מלא במשך שבע שנים. השופטים, בראשות אנדרי פלחוב הרוסי ועמיתיו לזלו קריסטון ההונגרי ואסתר לבוב הישראלית קבעו כי "הסרט מציג עלילה מורכבת המבוססת על פרטים ביוגרפיים ובדיוניים של המשורר יוסף ברודסקי. בסרט בולטים האלמנטים הדרמטיים והתיעודיים, שהופכים אותו לחוויה מיוחדת במינה לצופה".

פסטיבל הקולנוע של חיפה התקיים בחול המועד הסוכות בפעם ה- 25, לעיניהם של אלפי צופים שפקדו אותו. הפסטיבל נפתח עם הקרנת "לקחת את וודסטוק" של אנג לי וננעל עם הקרנת "לחנך את ג'ני" של לוני שרפיג, על פי תסריט של ניק הורנבי.

במהלך הפסטיבל הוענק פרס מבקרי הקולנוע הישראלים ל"שבעה" של שלומי ורונית אלקבץ, בקטגורית הסרט הישראלי ול"גראן טורינו" של קלינט איסטווד בקטגורית הסרט הזר . כמו כן הוענקו מענקי פיתוח לפרויקטים שונים בחסות העיר חיפה וקרנות הקולנוע השונים. הבמאי הישראלי אבי נשר זכה לאות הוקרה על פועלו, כמו גם אליוט גולד, אורח הכבוד של הפסטיבל, שזכה בפרס על מצוינות בקולנוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "חדר וחצי" של אנדרי קרז'נובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully