וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט הבלגי גבר על עג'מי בניו יורק

עינב שיף

12.10.2009 / 10:18

המועמד הבלגי לאוסקר "The Misfortunates" הראה ל"עג'מי" עד כמה קשים יהיו חייו בדרך לאוסקר, וגבר עליו ועל "כלת הים" בתחרות של פסטיבל המפטונס היוקרתי, שהקדיש גם הוא מסגרת לקולנוע הישראלי

הסרט הבלגי " The Misfortunates" של הבמאי פליקס ון כרונינגן זכה ב-3 פרסים בפסטיבל המפטונס שננעל אמש (א') בניו יורק. הסרט זכה בקטגוריה הראשית של הפסטיבל, "כוכב-ים הזהב" לסרט העלילתי הטוב ביותר, תוך שהוא גובר על "עג'מי" של סכנדר קובטי וירון שני ו"כלת הים" של קרן ידעיה, שני סרטים ישראלים מתוך חמישה מתמודדים בסך הכל.

עבור "עג'מי" לתחרויות אלו משמעות רבה במירוץ אל המועמדות הנכספת לקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע. מניו יורק, יטוס עג'מי לתחרות בפסטיבל לונדון, שם שוב יתמודד מול סרטים ישראלים בפרס המוענק לסרטי ביכורים, מול היריב הותיק "לבנון" של שמוליק מעוז ומול "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן.

לאחר מכן ימשיך הסרט לפסטיבל מומביי בהודו, שם יוקרן בקטגוריה לא תחרותית ולאחר מכן לתחרות חשובה יותר, בפסטיבל של מכון הסרטים האמריקאי (AFI), שם יתמודד בקטגורית ה"New Lights". בדצמבר יתמודד הסרט על פרס האוסקר האירופאי לתגלית האירופאית. "כלת הים" יקווה לעבור את הסינון ולהגיע לרשימת המועמדים הסופית בתחרות.

פסטיבל המפטונס נערך זו הפעם ה-17 באזור הניו יורקי. הפסטיבל הוא יוזמה של יוצרי קולנוע המחזיקים בתי נופש באזור, ביניהם סטיבן שפילברג שכונה "יועץ מיוחד" של הפסטיבל עם היווסדו. השנה זכתה השחקנית שרון סטון בפרס מיוחד על הישגיה במשחק וכן השתתפו בפסטיבל יוצרי קולנוע נחשבים כמו הבמאי בארי זוננפלד.

השנה הקדיש הפסטיבל מסגרת לקולנוע ישראלי עכשווי, שעברה בשקט גדול בהרבה מזו שעברה המסגרת שהוקדשה לתל אביב בפסטיבל טורונטו הגדול יותר, שגררה מחאות והפגנות של יוצרים מהארץ ומחו"ל. הסרטים שהוקרנו במסגרת הם "סרוגייט" של טלי שלום עזר, "שבע דקות בגן עדן" של עמרי גיבעון, זוכה פסטיבל חיפה הטרי "חמש שעות מפריז" של לאון פרודובסקי ו"גן העדן האבוד" של מיכל ברזיס ועודד בן נון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully