וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה הדר מלחין ושר בפסטיבל הפסנתר

עינב שיף

12.10.2009 / 13:44

הפסטיבל הוותיק יוצא לדרך עם ליין אפ מפתיע הכולל את מגיש "כוכב נולד" בגרסה מוזיקלית ומופעים של שלומי שבן, ערן צור, מחווה להמכשפות עם נינט, יזהר אשדות עם רע מוכיח ועוד

פסטיבל הפסנתר המסורתי חוזר ויתקיים השנה בין ה-10 בנובמבר ל-15 בחודש בסוזן דלל, המשכן לאמנויות הבמה ותיאטרון בית לסין. המופע, בהפקת המון ווליום, נישה הפקות ובסיוע עיריית תל אביב ינוהל אמנותית על ידי אתי אנטה-שגב, שתיכנס בקרוב לתפקיד ראש מחלקת התרבות של גלי צה"ל.

הליין אפ של הפסטיבל השנה מתמקד בהפקות מיוחדות, ביניהן שיתופי פעולה ראשוניים וחשיפת שירים חדשים לאמנים וותיקים. את הפסטיבל יפתח שלומי שבן, במופע הסולו הגדול ביותר שלו עד כה, שייערך ב-10 בנובמבר במשכן לאמנויות הבמה. במופע יציג שבן את שירי "ספר השירים שלי", אלבום הקאברים המדובר שעתיד לצאת לחנויות באותו יום ממש, כשהוא מארח את קרן אן ומארינה מקסימיליאן בלומין.

למחרת תופיע אחינועם ניני במופע פסנתר חד פעמי; קובי אפללו ויונתן רזאל במופע משותף; מופע פסנתר של דין דין אביב והפקה מיוחדת לשירי תל אביב בשם "הרחובות ממריאים לאט" העוקבת אחר העיר בכל שעה מהיממה, עם יהלי סובול, עמיר לב, יזהר אשדות, שם-טוב לוי, גלעד כהנא, מאור כהן, רוני אלטר, יובל מנדלסון, עינב ג'קסון כהן ואייל אבן צור, תחת הניהול המוזיקלי של עדי רנרט; כמו כן, תופיע רונה קינן עם שירי "שירים ליואל" בליווי עומר קליין; ואלון אולארצ'יק יופיע יחד עם להקה הכוללת את בנו מקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המופע הגדול ביותר שלו. שלומי שבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המופע המסקרן של הפסטיבל הוא זה של צביקה הדר, שיבצע בבכורה שירים אותם כתב והלחין. הדר מעיד על עצמו כי הוא מנגן וכותב מגיל 6. במופע יבצע שירים שלו ושירים שנכתבו לו במיוחד על ידי עדית פאנק ודורון מדלי והדר עצמו הלחין. השירים יצטרפו לאלבום עליו מדבר הדר בשנים האחרונות לא מעט, אלבום אותו הפיק מוזיקלית טל פורר.

לצד המופע של הדר, ה-12 בנובמבר ייפתח במופע משותף ומסקרן של יזהר אשדות ורע מוכיח, הכולל צעצועים, אלקטרוניקה, כלי נגינה חיים וכמובן – פסנתר. השניים יבצעו את שיריו של אשדות בעיבודים חדשים.

הפסנתרנית הותיקה ורד פיקר תעלה סוף סוף מופע סולו בו תארח את נורית גלרון. לאחר מכן יתקיים אירוע מחווה במלאות 15 שנים ל"עד העונג הבא", אלבומם המיתולוגי של המכשפות. במופע ישתתפו נינט, דפנה קינן, יהוא ירון, ערן צור, לי טריפון, אסי לוי, אביגייל רוז, אדם בן אמיתי ושילה פרבר, שתנהל מוזיקלית את כל האירוע.

באותו יום יתקיים המופע המשותף של עמיר לב ואסף תלמודי, שייקח את שיריו של לב אל עולם הפסנתר וכן ערב "כל ההתחלות" עם חן קליין, אמיר ברנט, נעם פנחסוב וגל דה-פז. אביב גדג', עם אחד האלבומים הטובים ביותר של השנה עד כה, יופיע עם "חדר ללילה", עיבוד מיוחד של שירי האלבום "תפילה ליחיד" לפורמט אקוסטי, עם אירוח של רות דולורס וייס. באולם המקביל יופיעו במשותף רפי פרסקי ומוקי ואביגייל רוז תארח את יוני בלוך במופע עם שירי האלבום שבדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צביקה הדר. אביב חופי
איך הוא יישמע? צביקה הדר/אביב חופי

ב-13 בנובמבר יופיע שלמה גרוניך עם ההרכב מארש דונדורמה; מאור כהן במופע פסנתר בהפקה מוזיקלית של פיטר רוט ומופע מיוחד המוקדש לספרו של פרופסור נסים קלדרון, "יום שני", יחד עם מיכה שטרית, שליצירתו מקום נכבד בספר. במופע זה ינגן גם דניאל זמיר ועדי רנרט ילווה בפסנתר. בערב יופיע שם טוב לוי עם שירים מכל תחנות היצירה שלו, כולל אירוח מיוחד של יהודית רביץ ועדי רנרט, שיבצעו משירי להקת ששת. ירמי קפלן יערוך מחווה לאלבום הבכורה שלו עם האורח ג'נגו.

מופע מסקרן נוסף הוא הפורמט האקוסטי של מרסדס בנד, להקה הידועה באנרגיות הרוקנרול שלה. ערן צור יחשוף את אלבומו החדש "כל מה שאנושי" יחד עם המפיק המוזיקלי של המופע, אוהד בן ארי ומעיין הירשביין המבטיחה תארח את קרני פוסטל, משה לוי וטל רמון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוברים לאקוסטי. מרסדס בנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוצאי שבת ייערך מופע הצדעה ליצחק קלפטר תחת הכותרת "דמיון חופשי", בהשתתפות קלפטר, ברק גביזון ושרון קרלן. עידן אלתרמן ואבי גרייניק יתאחדו למופע משותף, קומי-מוזיקלי וראשון מסוגו לאחר שנים של יצירה בנפרד. מאיר בנאי יקיים גם הוא את מופע הפסנתר המסורתי ומיכאל גריילסאמר יארח את אחיו דוד ועלמה זהר במופע משיריו. גם יעל דקלבאום תארח את עמית ארז במופע פסנתר חדש. המופע הסוגר של היום הוא אסף אמדורסקי על הפסנתר, כפי שנהג לעשות בעבר, אלא שהפעם, עם שירי "הרי את", העיבודים מקבלים עניין מחודש. אמדורסקי יארח את שולי רנד, לו הפיק את המופע המצליח של אלבומו.

פסטיבל הפסנתר 2009 יינעל עם מופע חד פעמי של יהודה פוליקר, שיופיע עם להקה הכוללת את אחיינו יוני פוליקר. פוליקר יבצע שירים מכל התקופות, כולל שירים שכתב לאחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם - בפסנתר. אמני הפסטיבל בתמונה משותפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully