וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי הקלוש של נינט

עינב שיף

13.10.2009 / 7:28

כוכבת פופ אנגליה, שני זוכי אירוויזיון, אינדי מספרד, רוק סטארז מגרמניה ואמינם הצרפתי. לנינט צפויה תחרות רצחנית ב-EMA בברלין

זה לא קל לנצח שני אמנים בינלאומיים מצליחים, יוצר ישראלי אהוב ולהקה שחיממה את דפש מוד והקרב של נינט על תשומת לב צופי MTV אירופה, רק מתחיל. הרשימה שננעלה ב-12 באוקטובר זימנה לנינט אתגר עצום מול 21 מתחרים ממדינות אירופה, רובם המוחלט אלמוני לקהל הישראלי ואולי גם לנינט, אבל כדאי להכיר את התחרות.

הראשונה, העיקרית והמועמדת מספר 1 לזכיה היא נציגת אנגליה ואירלנד Pixie Lott, או בשמה האמיתי – ויקטוריה לואיס לוט. הזמרת הבריטית בת ה-18, הספיקה לכבוש בסערה את ראש טבלת הסינגלים באנגליה עם “Mamma Do", שיר פופ מטופש אך ממכר בזכות הפזמון שלו, שהופק בין השאר על ידי פיל תו'רנאלי שהפיק מוזיקלית את “Pornography" של הקיור ואף שימש תקופה כבסיסט של ההרכב לאחר שסיימון גאלופ עזב. אלבום הבכורה של פיקסי לוט, “Turn Up" הגיע למקום ה-6 בטבלת האלבומים של בריטניה ומיצב אותה כמופע פופ מבוקש ולוהט.

אם זה לא מספיק, הזמרת מועמדת לפרס "האקט החדש הטוב ביותר" באותו טקס עצמו. יש לציין שפיקסי לוט גברה על מועמדת המרקורי, פלורנס אנד דה מאשין, מועמדת נוספת למרקורי וסנסציית פופ בפני עצמה, לה רו, כוכב ההיפ-הופ הבולט של בריטניה טינצ'י סטריידר וההרכב המוערך The Saturedays.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם נינט הופיעה עם רוקפור, פיקסי לוט תעשה את זה כנראה עם הדאבס/מערכת וואלה!, צילום מסך

השם הבולט השני בתחרות הוא דימה בילאן, שייצג את רוסיה בשני אירוויזיונים, הגיע למקום השני ב-2006 וזכה בתחרות בשנת 2008 עם השיר “Believe". בילאן בן ה-27 הוא כוכב ענק ברוסיה וגם בישראל בקרב הקהילה הרוסית. בקרוב יוציא בילאן אלבום חדש משיריו בספרדית שעתיד להופכו לכוכב נחשק גם בארצות לטיניות. גם נציגת יוון ברשימה, הלנה פפריצו, היא זוכת התחרות בשנת 2005.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דימה בילאן. AP
לידיעת נינט - גם אייל גולן מתכנן אלבום בספרדית. דימה בילאן/AP

נינט אולי תמצא שפה משותפת בטקס עם אגנס קרלסון, המכונה אגנס. הזמרת השוודית זכתה בגרסת המדינה הסקנדינבית ל"כוכב נולד" בשנת 2005, מאז הוציאה שלושה אלבומים, שניים מהם הגיעו למקום הראשון בטבלת המכירות בשוודיה והשלישי, שיצא ב-2008 הגיע למקום החמישי. בניגוד לרוב האמנים ברשימה, קרלסון צפויה לבצע פריצה גם בארצות הברית, שם החתימה אותה חברת התקליטים ‘Geffen".

עד כה עסקה הרשימה באמני פופ פר אקסלנס. הנציגה הספרדית ברשימה היא הרכב אינדי למהדרין בשם We Are Standard. החמישייה מבילבאו עבדה זמן רב על אלבום הבכורה שלה בהפקתו של לא פחות מאנדי גיל, חבר להקת Gang of Four האגדית. גם אם אתם מתכוונים להצביע לנינט, לפחות תאזינו לאלבום של הלהקה המצוינת הזו.

ההרכב הוטרני ביותר ברשימה הוא Xutos & Pontapés הפורטוגלים, הפעילים מאז שנת 1978 ומאחוריהם לא פחות מ- 18 אלבומים. הלהקה זכתה בפרס נשיא פורטוגל על תרומה בת למעלה מ- 25 שנים למוזיקה הפורטוגלית. לצער חובבי האינדי, הלהקה גברה על שתי להקות בעלות הייפ לא קטן בבלוגספירה – X-Wife ו- Buraka Som Sistema.

על המועמדים הנורווגים, Yoga Fire, לא צריך לומר הרבה, מלבד העובדה שהם גברו על הרכב שמוכר בינלאומית פי כמה מנינט – רויקסופ שלא הצליחו לגבור על ההרכב הנורווגי הלא חתום.

מיהו אמינם הצרפתי?

המועמד הצרפתי Orelsan (אורלין קוטנטין) הוא אחד הראפרים היחידים מבין 22 המתמודדים, וגם אחד הבלגניסטים שבהם במדינתו. קוטנטין התפרסם באמצעות השיר “Sale Pute", שמשמעותו "זונה מלוכלכת", שיר שהקים עליו פמינסטיות וגורמים פוליטיים שביקשו לצנזר את "אמינם הצרפתי" כפי שכונה. הקהל הצביע בידיים, ואורסלן גבר על הסופר די ג'יי דיוויד גואטה והכוכב העולה שידובר עליו עוד רבות, Slimy.

בשביל האופטימיות נסיים עם הלהקה המצליחה ביותר בגרמניה כרגע, Silbermond, שאלבומה האחרון והשלישי במספר הגיע למקום הראשון בטבלת האלבומים גם בגרמניה, גם בשוויץ וגם באוסטריה. הלהקה אף זכתה בקאבר משרה ברייטמן, ללהיטם "Symphony”. חשוב להזכיר שהטקס יתקיים בברלין, כך שהלהקה תזכה מן הסתם לתשומת לב יתרה

SILBERMOND. Keystone, Steffen Schmidt, AP
גרמניה, אוסטריה ושוויץ כבר שלהם/AP, Keystone, Steffen Schmidt

בכל זאת, כדי שנינט לא תחשוב שאפילו ל"עג'מי" יש סיכוי גדול יותר לסכות באוסקר, נזכיר שבשנה שעברה התמודדה שירי מימון מול שני שמות ענקיים, נייטוויש הפינים וליאונה לואיס הבריטית, כשבסופו של דבר מי שזכתה הייתה אמרה איין בטורקיה. סינדרלות מגיעות גם ל-MTV אירופה, מסתבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירי מימון עם קייטי פרי בטקס של שנה שעברה. נסים קורים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully