וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תלכו לאיבוד באינדי

עינב שיף

13.10.2009 / 18:04

לקראת אירוע השיא של האינדי הישראלי בסוף השבוע הקרוב, עינב שיף עם שש המלצות מכוונות שיעזרו לכם לצעוד בשבילי האלטרנטיבה המקומית

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: אייר ענבר)


דווקא שטף הפסטיבלים וההופעות מחו"ל שהציפו את חובבי המוזיקה הישראלית הדגיש את החשיבות של אינדי נגב. הפסטיבל האלטרנטיבי שיתקיים בסוף השבוע הקרוב (16-17 באוקטובר) במצפה גבולות, הוא הרבה יותר מסך כל המוזיקאים שיופיעו בו. הוא בנוי מהשילוב בין אתר ההופעות המיוחד, הקהל הרב שהתגייס להצלחתו החל מיומו הראשון והמוזיקאים שמבינים שהם צריכים להחזיר לאותו קהל טובה גדולה על האמון שהוא נותן בהם.

השילוב בין שלושת הפרמטרים האלו כמעט ולא מתקיים שלא באינדי נגב, ולכן משמח לשמוע שגם הפעם, יומיים לפני היציאה לדרך, כמעט ולא נותרו כרטיסים למכירה. עם זאת, פסטיבל מוזיקה אלטרנטיבית עדיין מורכב ממוזיקה, ולכן, לצד הכתבה ממסיבת העיתונאים שהחלה את הפסטיבל, קבלו חמש המלצות להרכבים שכדאי להגיע רק בשבילם.

רייסקינדר

האיש שמאחורי מכונות התופים וצליל הלו-פיי המצוין של רייסקינדר הוא בעצם אסף עדן, הסולן והכותב של הרכב הרוקנרול, אשכרה מתים, שמייצג את המוזיקה הישראלית כפי שהיא אמורה להישמע – מרעננת, חצופה ולוכדת בלי למצמץ את רוח התקופה.

כרייסקינדר, עדן מביא את הטקסטים והקול המיוחדים שלו, שאוטומטית מרפרפים לאוהד פישוף של נושאי המגבעת עם איזושהי מידה של נאיביות עטופה באינדיטרוניקה המרגשת בקור שלה. שימו לב ל"יד אחת בגן עדן", שבו עדן שר "יד אחת בגן עדן/ויד אחת בעולם התחתון" כשמסביב השיר מתפתח כמו רדיוהד בביקור בכותל המערבי.

רייסקינדר יופיע ביום הראשון של אינדי נגב, בשעה 21:50

Tiny Fingers

האצבעות הקטנטנות הם הרכב שעובד מצוין על במת פסטיבלים עם כוס בירה ביד, סיגריה למעשנים האקטיביים ועשן לפאסיביים, רגע לפני שהאלכוהול מתחיל להשפיע. טריו גיטרה-בס-תופים עם קטעים אינסטרומנטלים לא ארוכים ולא מורכבים, אבל עם אוזן רגישה למלודיה וצבע של צליל. כבר באינדי נגב הקודם הלהקה משכה תשומת לב בלתי רגילה ביחס לאלמוניותה והפעם, כשהיא משובצת בשעה 21:00 בבמת הפסטיבל השניה (לפני רייסקינדר), הלהקה צפויה לעלות מדרגה. כמו כן, כדאי לשים לב ללהקה נוספת של אורן בן דוד שתופיע בפסטיבל, Inga Dingo.

Tiny Fingers יופיעו ביום הראשון של אינדי נגב, בשעה 21:00

שני/אחרון/אוקטובר

ירושלים נותנת נוק אאוט לתל אביב, הפעם עם רביעית הרוקנרול שהצליחה לשלב בהעדפות המוזיקליות שלה גם את My Vitriol, אינטרפול, סוניק יות' וירדנה ארזי. שני/אחרון/אוקטובר היא להקה שמספיק להאזין למייספייס שלה כדי לרצות לראות איך הדיסטורשנים מתעצמים על במה והטקסטים מקבלים אקסטרה משמעות באוויר הפתוח של נגב. כבר כמה שנים שהשם שלהם מסתובב בסצנת האינדי, אבל אלבום הבכורה שלהם מתקרב ושירים כמו "דצמבר" נשמעים כמו מה שהרוק הישראלי צריך בתקופה כזו. אם זה לא הספיק לכם, אז כדאי שתדעו שיש להם גיטריסטית.

שני/אחרון/אוקטובר יופיעו ביום השני של אינדי נגב בשעה 12:30

זיגונדר

אליושה צינובוי וגיל כהן היו חלק מהחזון המרהיב של יורם אליקים בחברת FACT. הצמד המצוין הזה יצר אלקטרוניקה שהתכתבה בזמן אמת עם הרכבים רלוונטיים מחו"ל, בזכות סאונד נקי וצלול כשלג. לאחר שנים של הפסקה, הצמד מגיע לאינדי נגב וגם לא ברור איך הם יישמעו בגרסת 2009 שלהם, אין ספק שזה יהיה מרתק.

מריונטה סול

ההרכב היחיד ברשימה שהמלצנו עליו גם בעבר כאן בוואלה! תרבות, משתי סיבות: כשהמלצנו אז, אלבום הבכורה המבריק שלהם עדיין לא יצא. עכשיו כשהוא בחוץ, כדאי ללכת ולהסתכל על ההבדלים. שנית, מי שלא ראה את מריונטה סול עושים גרסה מעוברתת ל"I Wanna Be Your Dog", לא מבין עד כמה רון אשטון ואיגי פופ היו גאים בלהקה הזו, שאנשיה הם מהמוזרים שהתעשייה הישראלית ראתה, אבל הכישרון שלהם דוקר בצלעות.

מריונטה סול יופיעו ביום הראשון של אינדי נגב בשעה 17:45

אורי אלבוחר

קסילופונים, פסנתרים ואפילו קרן יער יש במוזיקה של אורי אלבוחר, שהקטיף שלו לליין אפ של הפסטיבל והציוות שלו להרכב האינדי, קיצו, מוכיחים שהניהול האמנותי שמאחורי אינדי נגב אכן נובר בסמטאות האלמוניות ביותר של המוזיקה הישראלית ומגלה שם פנינים.

אורי אלבוחר יופיע עם ההרכב קיצו ביום הראשון של הפסטיבל בשעה 18:40

פרטים כלליים

פסטיבל אינדי נגב יתקיים בין התאריכים 16-17 באוקטובר במצפה גבולות שבנגב. כרטיסים ניתן לרכוש רק במכירה מוקדמת, במחיר של 100 שקלים. את הכרטיסים ניתן לאסוף החל מהשעה 11:00 בבוקר יום שישי באתר המופע, לא ניתן יהיה לרכוש כרטיסים במקום. הפסטיבל נתמך על ידי קרן מיראז' לפיתוח הדרום. ההופעות ייפתחו בשעה 12:30 על ידי להקה שתיבחר באמצעות הקהל הרחב באתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully