וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ברקת מקדם קולנוע בירושלים

עינב שיף

14.10.2009 / 7:30

ראש עיריית ירושלים נכח בפגישת היסוד של הפורום למען קידום הקולנוע בעיר הבירה. "התחום הזה לא ממומש בירושלים"

לאחר הצלחת המאבק למען קולנוע "סמדר" בעיר, החל הפורום לקידום הקולנוע בירושלים את פעילותו, כשהתכנס לראשונה לפגישה בה נכח גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. "תחום הקולנוע מהווה את אחד מן היתרונות היחסיים בירושלים וכיום יתרון זה אינו ממומש", אמר ברקת. "במסגרת הנסיעה שלי להוליווד לפני מספר חודשים יצא לי לחוש עד כמה התעשייה שם מעוניינת להירתם לטובת ישראל. בנוסף, יש לנו אוזן קשבת בממשלת ישראל שמוכנה להירתם לתוכניות. אני מבקש את הדרכתכם בתחום הקולנוע ואני מציע לכם שותפות פרטית וציבורית".

הפורום, שנוסד ביוזמת ממלא מקום מחזיק תיק התרבות והאמנות בעיר ונציג סיעת "התעוררות ירושלמים" בעירייה עופר ברקוביץ', כלל גם את הנהלת סינמטק ירושלים, מנכ"לית קרן גשר לקולנוע, נציג בתי הספר לקולנוע בירושלים ואת מנהל מיזם הקולנוע והטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, חיים מקלברג.

מקלברג סיפר כי "בימים אני מפיק סרט גדול שחציו יצולם בירושלים וחציו בחו"ל. ההפקה שלי נהנית מסבסוד של שש מאות אלף שקלים ובתמורה אנו מחויבים להוציא רבע מהתקציב שלנו בירושלים וכמו כן לערוך בעיר מחצית מימי הצילומים שלנו". המודל עליו סיפר מקלברג מקובל בערים רבות באירופה. גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר בטקס פרסי אופיר האחרון כי יפעל לתמרץ מפיקים לצלם וליצור סרטים בעירו.

אולם למרות אלו, ליסה פרייס פריד, נציגת קרן ההשקעות הירושלמית JVP הפועלת גם בתחומי התרבות, אמרה כי עם כל הרצון הטוב, ירושלים עדיין נחותה משמעותית מתל אביב בנושא הקולנוע. "קיים חוסר ממשי של אנשי מקצוע בתחום זה בירושלים", סיפרה פרייד. "אנחנו נאלצים להסיע לסטודיו לאנימציה שלנו מידיי יום אנשים מתל אביב". עם זאת, מבטיחים בפורום לשוב ולהתכנס על מנת לגבש פתרונות והצעות שיקדמו את עשיית הקולנוע בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully