וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה פעמים עברי לידר מושמע בבתי קפה?

עינב שיף

19.10.2009 / 7:40

חברת מדיה פורסט תשתף פעולה עם חברת YCD מולטימדיה ותוכל למדוד כמות השמעות בזמן אמת גם בבתי עסק. ארקדי דוכין ועברי לידר כבר תומכים

חברות YCD מולטימדיה ומדיה פורסט הודיעו על שיתוף פעולה ביניהן, שיאפשר לאמנים ויוצרים לבדוק בזמן אמת את כמות השמעות היצירות שלהן בבתי עסק. עד כה פעלו החברות בשני תחומים נפרדים – YCD מולטימדיה בתחום פיתרונות טכנולוגיים לבתי עסק ואילו מדיה פורסט פיתחה כלי מדידת השמעה בפועל בתחום הרדיו והטלוויזיה. כעת חברו השתיים כדי לפעול גם בתחומי בתי העסק הנמנים בין כ- 1,200 לקוחותיה של YCD.

"השירות החדש הוא בהחלט מהפיכה עבורי כאמן יוצר", אמר ארקדי דוכין, מהתומכים הראשונים בשירות מדיה פורסט. "הוא פותח המון אפשרויות לאמנים, גם ברמה המסחרית וגם ברמה האנושית. נפתחה בפניי האפשרות להיות חשוף למידע אודות השמעות במקומות ציבוריים, מה שנותן את היכולת הכי מדויקת להבין את 'הקרבה לעם' של יצירותיי, ולהרגיש תחושה מחממת הלב שאתה קיים, לגיטימי, ואהוב. פתאום גיליתי שירים שלא כל כך קיבלו תשומת לב ברדיו אבל התקבלו מאד יפה בבתי עסק". גם עברי לידר הצטרף לדוכין בתמיכת השירות החדש.

ההתרחבות של מדיה פורסט גם לתחום בתי העסק מהווה אלטרנטיבה רצינית לאקו"ם, הגוף האמון על שמירת זכויות היוצרים בישראל והאחראי על גביית התמלוגים. כיום, גובה אקו"ם כספים מבתי עסק על פי סכום קבוע, שנקבע לפי ייעודו של העסק – ככל שהמוזיקה מהווה חלק יותר מרכזי מפעילותו (בטווח שבין מספרה למועדון, למשל), כך עולה הסכום הקבוע אשר נגבה ממנו.

מאז החלה מדיה פורסט לפעול בתחום נוצרו פערים רבים בין דיווחי אקו"ם לדיווחי מדיה פורסט, בשל העובדה כי גופים רבים לא מדווחים לאקו"ם, לעומת שיטת המדידה של פורסט, המאפשרת לה לאמוד בזמן אמת את כמות ההשמעות בכל גופי השידור. האם שיתוף הפעולה הזה, אשר מרחיב את טווח המדידה של מדיה פורסט מכרסם במעמדה של אקו"ם?

"אנו מברכים על המיזם ושיתוף הפעולה של מדיה פורסט ו YCD", אמרו באקו"ם בתגובה. "אקו"ם אינו גוף הפועל למתן דיווחים או אומדן רייטינג אלא לקבלת דיווחי השמעה ותרגומם לתמלוגים עבור היוצרים. הגופים שונים בבסיסם ומתוקף כך שיתוף הפעולה ביניהם הינו מיזם נוסף בתחום המוזיקה. חשוב לציין כי YCD מעבירה לאקו"ם דיווחים שוטפים של היצירות המעוגנות בבתי העסק עימם היא עובדת, ועל פי דיווחים אלו מחולקים התמלוגים לבעלי הזכויות של היצירות המושמעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully