וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשתו של רומן פולנסקי להשתחרר בערבות

20.10.2009 / 14:01

בית המשפט בשווייץ קבע כי קיימת סכנה "גבוהה" שהבמאי הפולני יימלט מהמדינה ודחה את בקשתו להשתחרר מהמעצר בו הוא נתון עקב צו ההסגרה שהוצא נגדו בארה"ב לפני 30 שנה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בית המשפט בשווייץ סירב היום (שלישי) לשחרר בערבות את הבמאי רומן פולנסקי בטענה שקיימת סכנה שהוא יימלט מהמדינה כדי למנוע את הסגרתו לארצות הברית, שם הוא עומד כנגדו כתב אישום מ-1978 בעוון בעילת קטינה.

בית המשפט בבלינזונה פסק כי קיימת סכנה "גבוהה " שפולנסקי יימלט ושלא סופקו הערבויות המתאימות שיבטיחו את הישארותו בשווייץ עד תום הדיונים בהסגרתו. "על פי החוק השוויצרי, מעצר הוא הכלל במהלך כל תהליך הסגרה", נכתב בהודעה שפרסם בית המשפט.

פולנסקי, בן 76, נעצר ב-26 בספטמבר בשוויץ כאשר הגיע לפסטיבל הסרטים של ציריך כדי לקבל פרס מפעל חיים מטעם הפסטיבל. משטרת ציריך עצרה אותו בשל צו ההסגרה שקיים נגדו מאז נמלט מארצות הברית ב-1978.

בזמנו, הגישו הרשויות בארה"ב כתב אישום נגד הבמאי שכלל שישה סעיפים, ביניהם אונס, ביצוע מעשה סדום והדחת קטינה לשימוש בסמים ואלכוהול. הוא הודה בסעיף אחד מתוך כתב האישום - בעילת קטינה - כחלק מעסקת טיעון ולאחר שפרקליט משפחתה של הילדה ביקש מהתובעים להימנע ממשפט בפני חבר מושבעים, אך נמלט לפני שנגזר דינו. מאז, חי פולנסקי בעיקר בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully