וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהילדים אוהבים: LCD Soundsystem

אלון עוזיאל

22.10.2009 / 14:19

ילדים, אל תיבהלו אם דוד אלון נראה לכם נרגש. זו פעולה טבעית של הגוף וזה בגלל השיר החדש של LCD Soundsystem

Au Revoir Simone / Take Me As I Am - It's A Musical Remix (דקה 00:00)

או רוואה סימון זו אחת מהלהקות האלו שלא מפסיקים לעשות להן רימקסים. אולי זה כי חומרי הגלם של הלהקה - שני האלבומים ומספר האי-פיז שכבר יצאו - הם מושלמים לממקססים. בכל השירים יש את הקולות הנעימים של שלוש בנות הלהקה, והביטים שלהן נקיים וקלים לתמרון. יכול גם להיות שמלא די ג'ייז ויוצרים מתאהבים באחת מהבנות השוות להפליא של או רוואה סימון, והדרך הפשוטה ביותר בשבילם ליצור עימן קשר הוא להציע להן רימיקס. האמת, הסיבה לא ממש רלוונטית, כי ככל שיש יותר רימקסים לשירים שלהן, ככה אנחנו מרוויחים עוד ריליסים מהבנות האלו. בימים אלו, כשאו רוואה סימון נמצאות בטור, הן מוכרות אי-פי אקסקלוסיבי שנקרא "Tour Remixes" ועליו שבעה רימקסים מוצלחים, ביניהם הקטע הטיפה מתקתק הזה, בו הבנות דורשות שפשוט נקבל אותן כמו שהן. מי לעזאזל רוצה שהן ישתנו?

Wavves / Weed Demon - Dustloop Remix (דקה 02:20)

כמעט תמיד שקוראים אייטם על Wavves הוא מוצף בקלישאות. קשה לכתוב על ילדים צעירים שעושים נויז מגניב ואווירתי למדי, מבלי ליפול בפח של תיאורים שחוקים. אז אני לא הולך לנסות להמציא את הגלגל מחדש - הילדים תמיד הולכים עם הזרם ואני לא אתיימר להיות טוב מהם. לכן נגיד שבדרך כלל, המוזיקה של Wavves נשמעת כמו חלום בלהות, או סתם סיוט מטריד ועמוס ברגשות. "Weed Demon", זה שיר קצת פחות מסייט מהשאר, אך הוא עדיין עמוס בבלבול וערבול מחשבות והרימיקס שעשה לו Dustloop מנקה אותו לגמרי והופך אותו לחלום עדין כזה, שמעיף אתכם לעננים. הבטחתי קלישאות וקיימתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

Lily Allen / Not Fair - Uncool Mix (דקה 04:37)

וגם לילי אלן מוציאה אלבום רימקסים, "Remixed" קוראים לו בפשטות (ללילי לא תמיד בא להיות יצירתית, אבל מותר לה) וכל כולו כבר דלף לרשת. קשה להגיד שיש בו הברקות מוזיקליות מרשימות, אבל תמיד כיף לשמוע את השירים של אלן, ואם הביט על הדרך חדיש ומחודש, זה מרענן ובכל זאת פחות ממוחזר.

LCD Soundsystem / Bye Bye Bayou (דקה 08:48)

אין מספיק מילים לתאר את רחשי הלב שלי ברגע שקורא ה-RSS דיווח שיש שיר חדש של LCD Soundsystem. הרי מדובר במאורע כל כך נדיר ומלהיב, שקשה לאכול אותו כשהוא יושב סתם ככה בין עוד פוסט סתמי על ליטל בוטס, או עוד וידאו מיותר של באט פור לאשס. ג'יימס מרפי חזר, עם שיר שלא יהיה באלבום הבא של LCD שיגיע ב-2010: גרסת כיסוי לאלן ואגה מ-Suicide, אחד ההרכבים שמרפי חוזר ומזכיר כמה הוא השפיע עליו. לא מדובר בהפצצה, כלומר, מרפי לא ניסה לפתוח אותנו ליותר מדי כיוונים חדשים כפי שעשה בעבר. במקום, הוא הפיל עלינו עוד קטע רחבות מעולה ושיר שאפשר לשמוע בריפיט כל היום מבלי שימאס. את ההפתעות הוא בטח משאיר לאלבום השלישי.

Thom Yorke / Hearing Damage (דקה 15:55)

ומהאיש האהוב ביותר על הסנובים של המוזיקה (מרפי) נעבור לטום יורק השנוי במחלוקת, שתרם את השיר הנ"ל לפסקול של סרט ההמשך של "דמדומים", "New Moon". ככה זה אנשים עם ראש של רדיו - הם מתים על ערפדים.

Julian Casablancas / River of Brakelights (דקה 20:56)

עוד שיר הגיע מהסולו של ג'וליין קזבלנקס ומה שמצטייר כרגע הוא שכל שיר באלבום הזה הולך להיות שונה לגמרי מקודמו וכל הקטעים הולכים להיות מפוצצים בכריזמה הלא הגיונית של קזבלנקס.

Micachu & The Shapes / Lips (דקה 26:01)

Micachu & The Shapes / Sweetheart (דקה 27:20)

מגיעות לי כמה סטירות טובות: מיקצ'ו היא ספק זמרת, ספק זמר. השם שלו/שלה הוא בעצם מיכה לוי, והשייפס הם הלהקה המלווה של מה שזה לא יהיה. ביחד הם הוציאו אלבום מדהים בשם "Jewellery" בלייבל ראף טרייד - הם נשמעים כמו גרסה עדכנית ופחות רוקרית של דירהוף, יש להם השפעות של Pאנק, היפ-הופ וסתם נויז והם באמת מדהימים. הפאשלה שלי היא בכך שהאלבום יצא כבר במרץ ואיכשהו הוא עף לי מעל לראש. כלומר, פשוט לא הייתי מודע לקיומו. הילדים לא ויתרו לי - הם דורשים שאשים כאן את כל מה שהם אוהבים, והם מתים על מיכה - והשבוע תפסה אותי בכוח ילדה עם שיער חצי-בלונדיני-חצי-חום ולבוש היפסטרי מוקפד, ניערה אותי, צעקה עליי ודרשה שאתקן את דרכיי. מיד הלכתי לבדוק על מה לעזאזל היא מדברת. ברגע שלחצתי פליי הבנתי כמה מזל יש לי שנתקלתי בה.

The Replacements / Lovelines (דקה 28:09)

"איך אני/ רק עכשיו/ גיליתי את הריפלסיימנטס/ חלק מהם/ כמעט/ זקנים כמו ההורים שלי/ איך אני/ רק עכשיו/ גיליתי את הריפלסיימנטס"? שואל חביב המדור אדי ארגוס בשיר "The Replacements" של ארט ברוט והשאלה שלו לגמרי במקום. כולם צריכים להכיר את הריפלסיימנטס - להקת Pאנק שפעלה בין סוף שנות ה-70 לתחילת ה-90 במיניאפוליס, והוציאה הרבה ריליסים סטנדרטיים, אך גם כמה מבריקים שמצדיקים את הקיום שלהם בפינה "מה שהמבוגרים אוהבים", כמו למשל האלבום "Hootenanny", שממנו לקוח הקטע הנ"ל.

Christmas Island / Twenty Nine (דקה 30:05)

השבוע יצא לי לבלות הרבה עם מישהי שהיא לא ילדה. היא בדיוק חגגה את יום ההולדת ה-29 שלה. כן, יש לה גיל של דינוזאור. היא אוהבת ברידג', הליכות מוקדמות בים, מרפאות שיניים וכשהיא הולכת על הקצה, היא מגניבה בקבוקי שתיה לקולנוע. זקנה טיפוסית כמו שאומרים. השיר הזה, שנקרא בפשטות "עשרים ותשע" הוא בדיוק עליה. אני רק מקווה שהיא תספיק לקרוא את המדור לפני שהיא תירדם ולא תקום יותר - בכל אופן, גם אם היא כבר במקום טוב יותר, מדובר בשיר שגם הילדים יהנו ממנו.

Little Girls / Concepts (דקה 33:31)

אני ממש שמח שהאלבום המלא של "Little Girls" דלף השבוע, כי מנועי החיפוש התחילו להסתכל עליי מוזר מרוב הפעמים שחיפשתי אותו בגוגל. בכל אופן, הוא כאן, אנרגטי ואפוף עשן כפי שהייתם מצפים.

Quad Throw Salchow / Matters Of The Mind (דקה 37:10)

לא חושב שיש להקה שמצליחה להישמע יותר אותנטית בגישת האייטיז שלה מאשר Quad Throw Salchow. אחרי הופעה באוספים שונים ומילים חמות מג'יימס מרפי, סוף סוף מגיע גם האלבום המלא, שלא מצליח לשמור על רמה אחידה לכל אורכו, אך ברגעים שבהם הוא פוגע, זה קורה בבום.

The Soft Pack / Fences (דקה 42:16)

אחרי מתקפת הרימקסים לשירים של פיניקס מגיעים עכשיו גם גרסאות הכיסוי, וה-Soft Pact, שפעם נקראו "המוסלמים" עד שהם השתפנו ושינו את השם באופן הכי לוזרי בעולם והחליטו לקחת תחת חסותם את אחד מהקטעים היותר יפים של פיניקס ולהפוך אותו אפילו למוצלח יותר.

Ben Gibbard and Jay Farrar / California Zephyr (דקה 46:07)

נעשה פאוזה לפיוס. שתי שניות של שקט אחרי השיר הקודם ואז נסגור עם הקטע הפותח מאלבומם החדש של בן גיבארד וג'יי פארר. אני מנסה להתפייס עם גיבארד כי לאחרונה ירדתי עליו מספר פעמים. הגיע לו, האיש איבד את הצפון, או את הכישרון, או משהו כזה. גם האלבום החדש והמדובר הוא לא כזו הברקה, אך השיר הזה הוא לא כמו שאר הרגעים החדשים של גיבארד. הוא פשוט יפהפה, והוא מוכיח שלפעמים גיבארד עדיין יודע לספק את הסחורה - פשוט צריך לרדת עליו קצת. שיתאמץ.

  • עוד באותו נושא:
  • תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully