וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם משיבה מלחמה לתקליטנים

עינב שיף

22.10.2009 / 15:41

האגודה לשמירת זכויות היוצרים ערערה על פסיקת המחוזי נגדה בתביעת איגוד התקליטנים, אשר קבעה כי אקו"ם לא תוכל להעלות את תעריף הגביה שלה באופן חד צדדי

אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות היוצרים בישראל, הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט העליון על פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבע כי אקו"ם לא תוכל לקבוע תעריפים לתקליטנים באופן חד צדדי, כפי שטענו נגדה מגישי התביעה, איגוד התקליטנים. בפסק דין שניתן על ידי השופטת פלפל, נקבע גם כי אקו"ם לא תוכל לגבות תשלום מהתקליטנים עבור כל אירוע בנפרד, אלא תיאלץ להסתפק בתשלום שנתי על פי תעריף קבוע, שיוכל להשתנות רק באמצעות הליכים משפטיים שונים.

לטענת אקו"ם, פסיקתה של השופטת פלפל הסתמכה על מסמכים שהוגשו בבקשה נוספת של איגוד התקליטנים שנדחתה על ידי השופט זפט. "לדעתנו הפסיקה היא שגויה", אמר לוואלה! תרבות עורך דינה של אקו"ם, אהוד גבריאלי ממשרד זליגסון, גבריאלי ושות'. "הרי נכתב גם בפסיקה של השופטת פלפל שהתקליטנים נהגו בחוסר תום לב מול אקו"ם, רק שפסק הדין התקבלה פרשנות אחרת לדברים וזה פוגע באקו"ם".

"צריך להבין שהתקליטנים קשורים בעבותות ליוצרים", מוסיף עו"ד גבריאלי. "אין להם שום דבר מהמוזיקה שהם משדרים חוץ מהיצירה שהיא מוגנת. אנחנו טוענים שגם במצב שנפסק, בו אנחנו נדרשים לגבות דמי שימוש זמניים, נוצר רישיון שעטנז שהוא לא מתאים לביצוע על פי קריטריונים עכשוויים. זה חשוב לאקו"ם, בעיקר כדי לגרום ליוצרים שלא יקופחו".

"זכות הערעור ניתנת לכל אדם וכל אזרח", אמר לוואלה! תרבות בתגובה יושב ראש איגוד התקליטנים, משה בן ישי. "הפסיקה של השופטת פלפל היא אחת היחידות שלקחה את סוגית אקו"ם ועשתה לה ניתוח מעמיק, השופטת לא חסכה שבטה והסתבר שאקו"ם לא פעלה על פי המתווה שקבע הממונה על ההגבלים העסקיים.

"השופטת כתבה ארוכות בנושא והיא חלשה על כל הסוגיה לאורך ולרוחב, למרות שיש שם דברים שלא תואמים את התביעה שלנו, בסך הכל הכללי נעשה פה צדק אחרי תקופה ארוכה של מאבק בין אקו"ם והתקליטנים", הוסיף בן ישי. "אם הם חושבים שערעור עזור להם, שייערב להם. אנחנו נעמוד מול בית המשפט עם אותם טיעונים ואני מקווה שגם בבית המשפט העליון יקבלו את טענותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully