וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 69

אמיר אגוזי

23.10.2009 / 2:56

יום יבוא וגם את קבצי המוזיקה יחליפו מסרוני SMS. אבל עד שזה יקרה הקאסט השבועי של אגוזי שומר על זה אמיתי

Unknown - The Time for Love (re-edit) // Moton

El Molito – Nice n’ Easy (re-edit) // 7 Inches of Love // 3:55

Jewel Bass – I Tried It & I Liked It // Sticky // 6:05

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

Mocambo – The Next Message (Kenny Dope mix) // Kay Dee // 8:20

אם חנויות התקליטים הולכות ונעלמות, לאן הולכים התקליטים? וגם אם האינטרנט וחנויותיו המקוונות נותנים לכך מענה מסוים, מה יחליף את מקום המפגש שסיפקו החנויות הפיזיות, בהן התחככו אוהבי מוזיקה מכל המינים והז'אנרים זה בזה ויכלו לתקשר אודותיה גם במחוות שמעבר לשפה ומילים? הרהורים כאלה ודומים, צפו בראשי בעת הקלטת מהדורת השבוע, שכמחציתה תקליטים של ממש שנרכשו לאחרונה, לצד קטעים בצורת קבצים, עתידה הבלתי הנמנע של תעשיה שלמה, האומנות הכי פופולרית ואורח חיים שלם עבור חובבנים ומקצוענים כאחד.

קחו לדוגמה את ארבעת הקטעים הראשונים, שקיימים אך ורק בפורמט ההולך ונכחד, שמלבד גרסת הפאנק שלMacombo לקלאסיקת ההיפ-הופ "The Message" שיצאה בשנה שעברה (איני יודע מתי הוקלטה במקור), יצאו כולם במהלך החודשיים האחרונים. הקטע הפותח לקוח מתוך התקליט האחרון של Moton, לייבל הרי-אדיטים המקורי שבבעלותם של התקליטנים הבריטים הותיקים אשלי בידל, דיזל (שניהם מאקספרס 2), הארווי ודייב ג'רוויס, שמאז שנות התשעים המוקדמות הוציאו בו לא יותר מ-30 תקליטים, 2-3 קטעים לתקליט, כשעל-גביהם אינפורמציה מינימאלית בלבד. כך עשה כעת גם The Mole, עליו כתבתי קצת בשבוע שעבר, עם סדרת הרי-אדיטים המקסימה "7 אינצ'ים של אהבה". אפס אינפורמציה, 100% גרוב על גבי שעווה.

Glass Candy – Geto Boys (Drums version) // Italians Do It Better // 11:00

Loverde – Eyeko Syko (re-edit) // Horse Meat Disco // 14:00

Fever Ray – When I Grow Up (Dan Lissvik remix) // Rabid // 21:05

Daisuke Tanabe – Backpedal // Ki // 25:00

Danton Eeprom – Attila // Fondation // 29:25

המחווה של גלאס קנדי ל"Mind Playin’ Tricks on Me" של הגטו בויז מופיעה אצלנו השבוע בשנית, מכיוון שבפעם שעברה לא דיברנו כלל על שימושם בלחן של "Iko Iko", מנגינת מרדי-גראס מניו-אורלינס שלה אינספור גרסאות, מהדיקסי קאפס דרך הגרייטפול דד והאחים נוויל ורבים נוספים. מלבד שמחת החיים של המנגינה, היא גם דוגמה מצוינת לאופן בו מוזיקה זורמת, נקלטת, ממוחזרת ומקבלת פנים חדשות, כמו ברי-אדיט של חבורת Horse Meat Disco לגרסתם של אגדת הדיסקו פטריק קאולי וההרכב Loverde. הורס מיט דיסקו הם בין החבורות הבולטות בגל התחייה הנוכחי של הדיסקו, שהשמועות אודות יכולותיהם להפוך מסיבה לקרנבל, מהדהדות למרחקים, עם שילוב של דיסקו צ'יזי ונהנתני לצד האוס עכשווי או קטעי דיסקו אקסצנטרים ולא-מוכרים. אפס בושה ומלא שמחה.

מצטרף לחגיגת הדיסקו האקסצנטרית שלנו הוא דן ליסוויק מסטודיו, שמצליח להחדיר שמחת חיים מפתיעה לתוך הקודרות המהפנטת של פיבר ריי. ואגב פיבר ריי, ובהמשך לספיישל בריסטול שלנו מלפני שבועיים, אז שלושת המפיקים של אלבומה המושלם – כריסטופר ברג (הוא גם Hird) וואן ריוורס והסבלימינל קיד – הם הרמיקסרים שמופיעים באי.פי החדש של מאסיב אטאק, שכנראה מתלהבים מאלבומה של פיבר ריי כמונו וכרבים אחרים.

Q Tip presents Kamaal the Abstract – Feelin’ // Sony // 32:10

Dorian Concept – Tropical Hands // Affine // 36:10

Floating Points – Truly // Eglo // 39:05

Hunee – Tour de Force // WT // 45:50

Midnight Star – Midas Touch (Boards of Canada “Hell Interface” remix) // white // 50:42

Massive Attack ft Martina Topley Bird – Psyche (Van Rivers & the Subliminal Kid remix) // Virgin // 55:20

חציה השני של המהדורה הוא שק מעורבב. החל בהיפ-הופ הרוקי במקצת של קיו-טיפ, תחת הפסבדונים Kamaal the Abstract, מתוך אלבום שחיכה כמעט 8 שנים עד לצאתו השנה, אודות להצלחתו המדרבנת של אלבומו משנה שעברה, "The Renaissance". בעקבותיו מפיק הביטים האוסטרי דוריאן קונספט, שיגיע ארצה בסוף נובמבר, עם אחד משני חורכי רחבות שהוציא לאחרונה.

מוביל אותנו לטריטוריה מועדונית אך עמוקה הוא Floating Points, יוצר נוסף שהפך לשם דבר ב-2009, עם קטעים שנעים בין ספירת הביטים המתוחכמים לקטעי בוגי/דיפ-האוס חלליים, ובעקבותיו יוצר הדיפהאוס הקוריאני Hunee, שכמו פלואטינג פוינטס שלפניו חב דבר או שניים לת'יאו פאריש.

ולפני שאנחנו מסיימים עם הרמיקס של וואן ריוורס והסבלימינל קיד למאסיב אטאק שהוזכר קודם לכן, יש לנו רמיקס לא רשמי של בורדס אוף קנדה ל"Midas Touch" של הרכב האר'נ'בי (במובן הסינת'-פאנק-אייטיז של המילה) מידנייט סטאר. בורדס אוף קנדה מלבישים אותו על מקצב אולד-סקול אלקטרו שנותן לו טוויסט מודרני ובועט, ולולא אותם חנויות תקליטים שהוזכרו מעלה, על מדפיהן העמוסים והמפוזרים, כנראה שגם לא הייתי מתוודע אליו לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully