וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמוליק מעוז: "זעמתי על מלחמת לבנון השנייה"

עינב שיף

25.10.2009 / 13:35

במאי "לבנון" התראיין לטיימס אונליין ואמר כי לעולם לא היה חוזר למדינה מצפון כדי להילחם וכי שמח שהצליח לגרום לפחות לצופה אחת לשקול האם לשלוח את בניה לצבא

"הקהל בישראל הוא קהל קשה, אפילו יותר מהקהל הלבנוני, כי לא כולם אוהבים לראות חייל בוכה" - כך אמר שמוליק מעוז, במאי "לבנון", בראיון לטיימסז אונליין האנגלי. מעוז, הנמצא בלונדון במסגרת השתתפותו של "לבנון" בפסטיבל הסרטים המתקיים בעיר, אמר את הדברים בתשובה לשאלה האם "לבנון" ו"ואלס עם באשיר" תורמים לדיון הציבורי בישראל אודות מלחמות לבנון הראשונה והשניה.

"ערכנו הקרנות מבחן", מספר מעוז, "בחרנו מקומות מתאימים על הצד הנכון של המפה הפוליטית. זו היתה הפתעה עצומה עבורי – האישה הראשונה שדיברה אמרה לי שעד עכשיו, אלו היו רק היא והדעות שלה. עכשיו היא מתחילה לחשוב על שני בניה הצעירים ואחייניה שאמורים להתגייס בשנה הבאה. היא אמרה לי שאחרי הסרט היא שקלה את סדר העדיפויות שלה. ידעתי שאם אצור סרט פוליטי ואנסה לדבר לראש של האנשים, זה לא יעבוד. תקפתי מזווית אחרת. דיברתי דרך הבטן, לא דרך הראש".

בראיון התייחס מעוז גם למלחמת לבנון השניה. "זה היה ממש תוכנית ריאליטי", אמר הבמאי. "ישבתי זועם מאד מול הטלוויזיה. אמרתי לעצמי שלא הייתי נכנס לזה לא משנה מה". לאחר מכן, חזר לדבר על הימים שאחרי מלחמת לבנון הראשונה וברחיב על הקבלה הציבורית של החיילים ששבו ממנה. "אם חזרת מהמלחמה עם שתי זרועות ושתי רגליים, לא יכולת להתלונן, זה היה כאילו היית ילדה קטנה או משהו. לא יכולת לדבר עם איש על כך, אפילו לא עם חברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully