וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: למנוע מדוד ריב לקבל את פרס דיזינגוף

גלעד גרוסמן ועינב שיף

29.10.2009 / 17:16

עורך דין אורי פיינטוך עתר לבית המשפט בבקשה להוציא צו על תנאי שיאסור על עיריית תל אביב להעניק את הפרס לאמן השנוי במחלוקת

המחלוקת סביב הענקת פרס דיזינגוף לאמן דוד ריב נמשכת עו"ד אורי פיינטוך עתר היום (חמישי) לבג"ץ נגד האמן, עיריית תל אביב, ראש העיר חולדאי וועדת הפרס, בדרישה להוציא צו על תנאי שיאסור על העירייה להעניק לריב את הפרס עד לדיון מחודש בהחלטת ועדת הפרס.

בעתירה נטען שריב "שם עצמו מזמן מצידו השני של המתרס בכל הקשור לסכסוך הישראלי– ערבי/פלסטיני וחצה כבר מזמן את גבולות הביקורת הלגיטימית", לאחר שחתם על עצומה שקובעת שישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. "בעשותו כן שייך עצמו למחנה אויביה המושבעים של ישראל, אשר חרתו על דיגלם את נס המאבק במדינה הציונית ובהצטרפו בפומבי ובכוונת מכוון לנושאי דגל הג'יהאד נגדה".

בנוסף, בעתירה מוזכרת העובדה שקרא למארגני פסטיבל הסרטים בטורונטו להחרים סרטים ישראליים שהוצגו במסגרת אירוע מחווה לתל אביב מכיוון שבכך הפסטיבל "משתף פעולה במעשה תעמולה של ממשלת ישראל".

עו"ד פיינטוך טוען שריב שלל "במו ידיו ופיו שלל את זכותו המוסרית, הלגיטימית והמשפטית לקבל את פרס העיר שכה רבות עשה כדי להכפישה, לבזותה ולפגוע בתדמיתה, בשמה ובמעמדה, כמו גם בחיי התרבות והאמנות שלה".

העתירה דורשת לחייב את העירייה להתייצב בבית המשפט ולהסביר מדוע לא תבוטל הענקת הפרס לריב, או לחילופין שוועדת הפרס תקיים דיון מחודש בהחלטתה. עד אז מבקש עו"ד פיינטוך למנוע את קיום טקס הענקת הפרס, שמתוכנן לחודש הבא.

"מי שיעיין בהתבטאויות של הצייר דוד ריב, וזה לא משנה שמאל או ימין, יראה שהאיש עבר את הגבול ושוכן במקום מאוד מכובד יחד עם הגרועים שבאוייבי ישראל", אמר עו"ד פיינטוך לוואלה! "אני מקווה שבית המשפט ייתן את הדעת ואת הדין בהתייחס לסוג כזה של עתירה. ימים יגידו".

"אני חושב שאין לזה שום בסיס חוקי ושום בסיס מבחינה אחרת", אמר ריב לוואלה! תרבות. "זה פשוט מגוחך. ודאי שאני לא הולך להתנדב לוותר על פרס שהציעו לי מטעם עיריית תל אביב, עיר שבה אני חי בגלל שכל מיני אנשים קיצוניים עם אג'נדה מופרכת דורשים ממני לעשות זאת"

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העתירה טרם נתקבלה בעירייה, עם קבלתה אנו נלמד אותה ונגיב בבית המשפט. בכל מקרה, עיריית תל-אביב-יפו החליטה להעניק את פרס דיזנגוף על מפעלו האמנותי ולא על דעותיו הפוליטיות של האמן דוד ריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully