וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל המוקדש למוזיקה ישראלית בוטל בשוויץ - בעקבות המהומות בירושלים

עינב שיף

29.10.2009 / 17:40

להקות ישראליות הוזמנו לפסטיבל שייערך בז'נבה וזכו לביטול פחות משבוע לפני המועד, "בעקבות האלימות המתמשכת בירושלים"

מקרה קטן ומוזר מראה כיצד כל תנועה בישראל משפיעה על התרבות הישראלית בתפוצות. הסיפור הוא של ההרכב הישראלי טרה רוסה, להקה מירושלים הפעילה מזה שנתיים ויוצרת מוזיקה מקורית. לפני כשנה יצרה הלהקה קשר עם אמנית בשם הייהאט זכי, ממוצא שוויצרי, שביקרה בישראל והכירה את הלהקה.

לפני כחצי שנה הזמינה זכי את טרה רוסה, יחד עם אמנים ישראלים נוספים לפסטיבל המוקדש למוזיקה ירושלמית אוריינטלית. זכי היא המנהלת האמנותית של ארגון בשם APCAA, המוקדש לחקר התרבות הערבית והאפריקאית. יחד עם טרה רוסה, הוזמנו למופע להקת ערבסק של יעל מואב ואמנים כמו נינו ביטון, ויסאם מורד ועוד, שהיו אמורים להופיע בג'נבה על פני ארבעה ימים.

אלא שלפני מספר ימים קיבל ישי בן יעקב מלהקת טרה רוסה מייל מזכי, המבטל את הפסטיבל. ההסבר של זכי היה כי "לאור המשך האלימות בירושלים (הכוונה למהומות בהר הבית – ע.ש) וכל עוד אנחנו לא יודעים איך המצב יתפתח, אנחנו מעדיפים לבטל את תוכניית הפסטיבל עקב חשש מהחרמות ומניפסטים אל מול אתר המופע, כפי שהיה בג'נבה בחודש בפברואר אחרי אירועי עזה (הכוונה למבצע עופרת יצוקה ע.ש)".

בן יעקב, שתכנן יחד עם ההרכב לעצור את ההכנות לאלבום הבכורה בשביל הפסטיבל, היה בהלם מהתשובה. הוא בירר עם אמן נוסף ברשימה האם אכן ביטלו את ההופעות של כלל האמנים וזה אישר לו שאכן כך. "הם פשוט ביטלו פה על כלום", אמר בן יעקב לוואלה! תרבות. "לכאורה זה מתיימר להיות פסטיבל לא פוליטי וזה אפילו היה כתוב בחוזה, שניזהר בנושא הזה. היה פה הפסד של כמה חודשים של הכנות למופע מיוחד שיתאים לפסטיבל, חזרות וכו'. בחלק אחר של החוזה יש סעיף שאם מתבטל המופע, אנחנו אמורים לקבל החזר כספי, שאפילו לא הוזכר במכתב הביטול".

ניסיתם ליצור איתה קשר?

בן יעקב: "היא לא עונה לי כבר שבועיים, אחרי שחיפשתי אותה כדי לאשר טיסות, שלא נטוס לשם סתם. אנחנו נילחם על הפיצוי שלנו. זו עוגמת נפש, זה מראה איך מתייחסים לאמנים שרוצים לעשות טוב בעולם ובגלל שטויות הם לא מצליחים".

בן יעקב סיפר לוואלה! תרבות כי הלהקה פנתה במחאה לשגרירות ישראל בשוויץ למחות בנושא. בלשכת העיתונות של השגרירות אישרו לוואלה! תרבות כי הם אכן מכירים את המקרה.

את תגובתה של זכי, למרות טלפונים ומיילים, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully