וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ דחה את העתירה נגד מתן פרס דיזנגוף לדוד ריב

3.11.2009 / 10:43

השופטת אסתר חיות דחתה את העתירה בטענה שהעותר, עו"ד אורי פיינטוך, היה צריך לפנות קודם כל לעירייה ולוועדת הפרס לפני שעתר לבית המשפט. פיינטוך מצידו, ימשיך לנסות

בג"ץ דחה שלשום (ראשון) את העתירה שהגיש עו"ד אורי פיינטוך בדרישה למנוע מהאמן דוד ריב לקבל את פרס דיזנגוף. השופטים קבעו שדין העתירה להידחות על הסף מכיוון שלא נעשתה פנייה לעירייה ולוועדת הפרס לפני הפנייה לבית המשפט.

בעתירתו, דרש עו"ד פיינטוך מבג"ץ להוציא צו על תנאי שיאסור על עיריית תל אביב להעניק את הפרס לאמן השנוי במחלוקת, בטענה שדברים שהשמיע בעד הפלסטינים ונגד העירייה גרמו לכך שריב "במו ידיו ופיו שלל את זכותו המוסרית, הלגיטימית והמשפטית לקבל את פרס העיר שכה רבות עשה כדי להכפישה, לבזותה ולפגוע בתדמיתה, בשמה ובמעמדה, כמו גם בחיי התרבות והאמנות שלה".

"דין העתירה להידחות על הסף", כתבה השופטת אסתר חיות בפסק הדין. "העותר לא פנה אל המשיבות ולא שטח בפניהן את טענותיו. ממילא, לא ניתנה להן ההזדמנות להשיב לטענות אלה קודם הגשת העתירה שבכאן. העתירה לוקה, אפוא, בפגם של אי מיצוי הליכים".

השופטת חיות הבהירה ש"אין ממש בטענת העותר לפיה אין מקום לפנות אל העירייה לאחר שזו סירבה, לטענתו, לפנייתם של 'אישים שונים, וביניהם אישי ציבור' להימנע מהענקת הפרס" לריב. "אין די בהעלאת טענה סתמית ובלתי מפורטת שלא נלווה אליה כל תיעוד, כי גורמים אחרים פנו לרשות באותו עניין".

"טענה חסרת ממש"

"העתירה נדחתה בטענה פורמאלית של אי קבלת תגובה מוקדמת מהעירייה, שלטעמי, עם כל הכבוד, היא טענה חסרת ממש", אמר פיינטוך לוואלה! תרבות בתגובה. "שכן בעיתונות כבר הופיעו תגובות רשמיות של עיריית תל אביב ושל הוועדה עצמה, אשר לפיהן הנימוק לבחירתו של ריב הוא בגין מפעלו האמנותי ללא קשר לעמדותיו הפוליטיות".

"כבר היום יימסרו הודעות פורמליות לעירייה ולוועדה למתן תגובתן", הוסיף פיינטוך. "מן הסתם, היה והעירייה והוועדה ימסרו את אותה תגובה שמסרו לעיתונות, ולא יחזרו בהן מהענקת הפרס לריב, תוגש עתירה מיידית לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully