וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחוזת דג'אני" - מפרס ספיר לפרס אופיר?

עינב שיף

3.11.2009 / 12:09

קרן הקולנוע הישראלי הודיעה כי תתמוך בעיבוד הקולנועי לרומן שעמד במרכז שערוריית הפרס הספרותי של מפעל הפיס. שני עיבודים נוספים לספרים ישראלים זכו אף הם לתמיכה

העיבוד הקולנועי לרומן "אחוזת דג'אני" של אלון חילו יזכה למענק של 50 אלף שקלים - כך הודיעה היום (שלישי) קרן הקולנוע הישראלי. את הסרט יביים עודד דוידוף, שכבר ביים עיבוד קולנועי מצליח לספר "מישהו לרוץ איתו" של דוד גרוסמן. על ההפקה אמונה ריקי שלח.

הרומן של חילו עמד השנה במרכזה של פרשת פרס ספיר לאחר שזכייתו בפרס בוטלה עם היוודע דבר היותו של יו"ר חבר השופטים, יוסי שריד, קרוב משפחתה של עורכת הספר, רנה ורבין. מאוחר יותר, הושג הסדר ולחילו הושבו חלק מכספי הפרס.

גם לאבני-לוי ולאמיר בן דוד יש סרט

הקרן הודיעה גם כי "על גג העולם", במקור ספר של אמיר בן-דוד, יזכה אף הוא למענק בגובה 50 אלף שקלים. את הפרויקט יביים ניר ברגמן, במאי הסרט "כנפיים שבורות" ומי שעומד בימים אלו מאחורי סדרת הטלוויזיה "מגדלים באוויר". כמו כן, העיבוד הקולנועי לספר "איש ללא צל" שכתב יוסי אבני-לוי יזכה במענק של 40 אלף שקלים, כשלפרויקט עדיין לא הוצמד במאי.

ועדת המיון של הקרן כללה את המלחין והמפיק נפתלי אלטר, המחזאית עדנה מזי"א והסופרת והעורכת עליזה ציגלר. היועצת האמנותית של הוועדה הייתה התסריטאית, הסופרת והעורכת רונית וייס-ברקוביץ.

הפרויקטים שנבחרו הוצגו בכנס הפיצ'ינג "הולכים לעיבוד בקולנוע", בו הציעו מפיקים פרויקטים המבוססים על ספרים. "מתוך עשרת הספרים שהוצגו בכנס, תשעה פרויקטים העבירו לקרן הקולנוע הישראלי הסכם הרשאה והיתר לכתיבת תסריט והפקת סרט המבוסס על יצירה ספרותית", אמר מנכ"ל הקרן, כתריאל שחורי. "זאת היא הצלחה חסרת תקדים שמוכיחה את החשיבות והנחיצות שביצירת המפגש בין סופרים למפיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully