וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדשא אצל אביגדור

עינב שיף

9.12.2009 / 8:30

אביגדור זאהנר-אייזנברג - או בשמו העדכני יותר Avi Buffalo - הוא לא סתם ילד יהודי מבית טוב אלא כזה שהוחתם בלייבל היוקרתי סאב פופ, שאחראי בין השאר לאלבומים הראשונים של נירוונה

לא בכל יום נתקלים בשם כמו אביגדור זאהנר-אייזנברג, גם לא בישראל, בוודאי לא בארצות הברית ובוודאי ובוודאי לא כאחד מהשמות החמים של סצינת האינדי האמריקאית. אבל זאהר-אייזנברג, יהודי בן 19, הוא ההחתמה החמה של הלייבל סאב פופ מסיאטל, זה שהוציא אלבומים לנירוונה, דה ג'יזס אנד מרי צ'יין ועוד עשרות הרכבים שקיבלו תו תקן האיכותי.

אייזנברג הוחתם בלייבל תחת השם Avi Buffalo, שהוא כינוי שחבר שלו, אייזיק, הצמיד לו בכיתה ח' ומאז לא עוזב אותו. באחרונה הוציא זאהנר-אייזנברג את הסינגל “What's In It For Me?", בלדת פופ עם השפעה מובהקת של The Shins והרבה הייפ מסביב, כולל אייטם בפיצ'פורק – תחנה קבועה בטופס הטיולים של יוצר האינדי המתחיל.

"קראו לי על שם סבא שלי, כי ההורים שלי רצו שם יהודי", מספר זאהנר-אייזנברג לוואלה! תרבות בשיחה מלוס אנג'לס. "התחלתי לנגן גיטרה בכיתה ז' ואחרי כמה זמן היה לי מזל ושמעו אותי האנשים הנכונים, ביניהם האנשים של סאב פופ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים רצו שם יהודי. אביגדור זאהנר-אייזנברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתיכת שם מוזר להיכנס איתו ללייבל של קורט קוביין.

"כן, אנשים תמיד חשבו שאני ישראלי, אבל אני רק יהודי שאבא שלו הוא רב קונסרבטיבי. הסבים והסבתות שלי הגיעו מרוסיה בשנות ה-20, לפני המלחמה, כך שאף אחד לא ברח מגרמניה. יצאנו מהאזור די בזמן, מבלי לדאוג לאנטישמיות. אנחנו משפחה די יהודית, נהגתי ללכת לבית כנסת בשישי ושבת. אחותי ואני אפילו הלכנו לבית ספר דתי. לא הספקנו ללמוד גמרא, ברחנו משם אחרי הבר מצווה. בישראל, לצערי, עדיין לא הייתי".

אולי בטור הקרוב?

"אני ממש מקווה. פעם הייתי בתוכנית כזו של מחנה קיץ יהודי, שהשלב האחרון בתוכנית היה נסיעה לישראל ובגלל זה הלכתי לשם, אבל לא החזקתי מעמד במחנה. תמיד רציתי ללכת לקיבוץ, שמעתי שהרבה דברים מעניינים קורים שם".

זאהנר-אייזנברג כל כך יהודי, שהוא אפילו מכיר את לוק טופ, סולן להקת Fool's Gold שסיפר לוואלה! תרבות על שורשיו המקומיים. "אבל הוא ישראלי אמיתי", אומר זאהנר אייזנברג. "אולי נבוא יחד איתו להופעה כאן, אחרי שהאלבום ייצא באביב 2010. אבל זה ייקח קצת זמן עד שנצא להופיע".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

למה בעצם?

"המתופפת צריכה לסיים תיכון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכולם יסיימו תיכון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully